- تاریخ: 2015-05-10
- شناسه خبر: 3903 2,087 بازدید
تایلان چیست و کجاست ؟ روشی نوین در تبلیغات شهری
ارکین نیوز – شاید چند هفته ای است که شهروندان آق قلایی به بنرهای بزرگی با این نوشته که ” تایلان چیست و کجاست ” در چند نقطه شهر آق قلا مواجه شدند و با روش نوینی در تبلیغات مواجه شدند که در نوع خودش در آق ...
ارکین نیوز – شاید چند هفته ای است که شهروندان آق قلایی به بنرهای بزرگی با این نوشته که ” تایلان چیست و کجاست ” در چند نقطه شهر آق قلا مواجه شدند و با روش نوینی در تبلیغات مواجه شدند که در نوع خودش در آق قلا تازگی دارد.
بایستی اذعان داشت تبلیغات به عنوان ابزار جلب توجه عموم به موضوعی ، از راه اعلامیه های مالی و برای انگیزش میل به خرید تعریف شده است و در نهایت یعنی ارتباطی که از طریق رسانه های جمعی پدید می آید در سال های گذشته تبلیغات ، در کشور ما حضور به مراتب پررنگتری نسبت به چنددهه پیش داشته است. با این حال صنعت تبلیغات در ایران در سه دهه اخیر از نظر علمی و تخصصی رشد چندانی نداشته است .
اما جای سوال اینجاست که آیا آیین نامه اجرایی ساماندهی تبلیغات شهری براساس مفاد بند ۲۷ ماده ۵۵ و ماده ۹۲ قانون شهرداریها و بند ۲۵ ماده ۷۱ قانون تشکیلات ، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشورو … به منظور ساماندهی نصب تابلوهای الصاق اعلانات در شهر آق قلا رعایت می شود و نظارت بر تبلیغات شهری که روز به روز در حال افزایش است وجود دارد و متولی کار کیست .
ذکر این نکته ضروری است که بر اساس ماده ۳ این آیین نامه نصب هرگونه برزنت ، پلاکارد ، داربست ، تابلوهای تبلیغاتی ( بیلبورد ، بالون ، استند ، حجمی دیواری ، پشت بام و…) تابلوهای معرف کاربری مربوط به اشخاص حقیقی یا حقوقی ، دیوارنویسی ، پوسترهای کاغذی ، برچسب ، … باید با مجوز شهرداری نصب گردد در غیراینصورت رأساً توسط شهرداری جمع آوری و یا امحاء خواهد شد.