• تاریخ: 2016-02-15
  • شناسه خبر: 14759
  • 1,609 بازدید

گزارش حماسه حضور/ شهرستان گمیشان

ارکین نیوز- آیت الله سید کاظم نورمفیدی، در سلسله همایش حماسه حضور که این بار در شهرستان گمیشان برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای انقلاب ارتباط قلبی با منطقه ترکمن صحرا داشتم و این ارتباط روز به روز تقویت شد و همچنان برادرا ...

ارکین نیوز- آیت الله سید کاظم نورمفیدی، در سلسله همایش حماسه حضور که این بار در شهرستان گمیشان برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای انقلاب ارتباط قلبی با منطقه ترکمن صحرا داشتم و این ارتباط روز به روز تقویت شد و همچنان برادرانه ادامه داد.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان این که باید خدا را شکر کنیم که استان ما زبان زد وحدت است، افزود: گمیشان تاریخچه فراوانی دارد و در گذشته شهر بسیار پر رونقی بوده. روابط تجاری بسیار مستحکمی از طریق دریایی و خاکی داشت.
امام جمعه گرگان، ادامه داد: از گمیشان کالاهای زیادی را به نقاط مختلف کشور و حتی کشورهای همسایه صادر می کردند. از اینجا به عنوان مرکز تجارت یاد می کردند که دکان خیلی دارد. گفته شده از تپه ای در منطقه به نام کمیش نقره برداشت می کردند و به این دلیل به کمیش تپه معروف شد.
نماینده ولی فقیه در استان گلستان، اضافه کرد: زمانی به من می گفتند چرا اینقدر با اهل سنت در ارتباطی من گفتم که همه ما مسلمان هستیم و مقصد و هدف ما یکی است. همه بندگی خدا را می کنیم و تقریا راه همه هم یکی است زیرا همه نماز می خوانیم و روزه می گیریم.
آیت الله نورمفیدی بیان کرد: شبی در مسجد آقا کوچک گرگان بودم که از روستای حیدرآباد آمدند به مسجد و با داد و فریاد گفتند از ترکمن صحرا می خواهند به ما حمله کنند. به آن ها گفتم هر مشکلی پیش آمد با من و با خیال راحت بخوابید. به عبدی جان آخوند این داستان را تعریف کردم و او هم گفت به ما گفتند که فارس ها می خواهند حمله کنند.
وی با بیان این که جنگ مذهبی شکل نگرفت خواست خدا بود، افزود: اگر جنگ مذهبی شکل می گرفت کسی نمی توانست جلوی آن را بگیرد.
امام جمعه گرگان تصریح کرد: آن جایی که مصلحت استان باشد من انجام می دهم و مبنای من هم همین است.

بیکاری در گمیشان بیشتر از نقاط استان است

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان این که می دانم بیکاری در گمیشان درصدش بیشتر از سایر نقاط استان است، گفت: اینجا حدود ۱۵ درصد بیکاری دارد ولی سایر نقاط استان ۱۱ درصد است. حدود ۱۵۰۰ جوان گمیشانی در شاهرود، تهران و دیگر شهرها مشغول کار هستند.
امام جمعه گرگان، ادامه داد: زمانی از مرزبانی تهران پیش من آمدند و گفتند که بگوید جوانان ترکمن صید نکنند. من گفتم هیچ وقت این کار را نمی کنم چون آمار بیکاری گمیشان زیاد است و جوان کار ندارد. نمی خواهم بگویم که صید غیر قانونی بکنند ولی اول باید کار ایجاد کرد بعد از آن ها خواست جلوی صید قاچاق آن ها را گرفت.
نماینده ولی فقیه در استان گلستان، توصیه کرد: اینجا زمینه وبی برای میگو دارد و استان هیچ مشکلی ندارد. باید سرمایه گذار از ترکمن صحرا بیاید و سرمایه گذاری کنند تا زمینه اشتغال ایجاد شود. باید این چنین کارهای انجام شود تا مشکل بیکاری حل شود.
آیت الله نورمفیدی با بیان این که سرمایه گذار به راحتی وارد استان نمی شود، اظهار کرد: منطقه صوفی کم دارند حفاری نفت و گاز می کنند و اگر منتهی به نفت و گاز شود زمینه خوبی برای اشتغال جوانان ترکمن صحرا است.
وی خاطرنشان کرد: بنده نه امروز و در جمع شما، بلکه خدا را شاهد میگیریم سال ها است و از ابتدای انقلاب برای رفع محرومیت استان تلاش کرده ام. چه ترکمن صحرا و چه فارس نشین باید توسعه پیدا کند. اگر استان توسعه پیدا کند جوانان مشغول کار می شوند.

امیدوارم در این دولت روزنه های اشتغال جوانان باز شود

امام جمعه گرگان اضافه کرد: من امیدوار هستم در این دولت روزنه های برای اشتغال جوانان باز می شود.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان این که ترکمن صحرا ۵۵۰ شهیدا دارد، بیان کرد: این منطقه ۱۰۹ شهید، ۴۷۵ جانباز بالای ۲۵ درصد و زیر ۲۵ درصد بالای هزار نفر و حدود ۸۰ نفر هم آزاده دارد.
امام جمعه گرگان، بیان کرد: آفرین بر شما ترکمن ها که مرزبان راستین منطقه هستید و وفاداری خود را نسبت به منطقه به بهترین شکل نشان داده اید. ما هم خوشحال هستیم که در کنار برادرانی زندگی می کنیم که نجیب و صادق هستند.
نماینده ولی فقیه در استان گلستان ضمن یاد کردن از بزرگان منطقه، برای آن ها طلب مغفرت کرد.

حاج آخوند نبوی نژاد از علمای اهل سنت گمیشان در ابتدای این مراسم، با بیان این که نماینده مردم در مجلس خبرگان باید کاردان و شایسته باشد، اظهار کرد: خوشبختانه آیت الله نورمفیدی عالمی آگاه و وارسته است و از ابتدای انقلاب تا کنون خدمات زیادی را به استان کرده است.وی با بیان این که مردم استان گلستان بخصوص ترکمن صحرا همواره به نیکی از آیت الله نورمفیدی یاد می کنند، افزود: انشالله مردم با حضور گسترده در انتخابات هفتم خرداد به آیت الله نورمفیدی رای می دهند. هر رای من و شما ضربه محکمی بر دهان یاوه گویان و مستکبران است.این روحانی اهل سنت منطقه بیان کرد: در موقعیت کنون وحدت برای استان بسیار ضروری است.گلستان از استان های کم برخوردار است و بیکاری آن در رده های بالا است. وی اضافه کرد: ۱۵۰۰ نفر از جوانان منطقه در سایر شهرها مشغول به کار هستند. باتوجه به ظرفیت فراوان استان و منطقه ترکمن صحرا می طلبد امکانات بیشتری برای اشتغال جوانان ایجاد شود.ایشان نزدیکی به مرز ترکمنستان و لزوم ایجاد بازارچه مرزی را از نیازهای منطقه دانست و گفت: شهرستان گمیشان می توان میگو پرورش داد و نیاز است حمایت بیشتری از جوانان شود تا در این بخش فعال شوند.وی استخراج نفت و گاز را عاملی برای توسعه استان دانست و گفت: گلستان ظرفیت های زیادی برای توسعه دارد و می توان با برنامه ریزی زمینه پیشرفت آن را فراهم کرد.
در ادامه حاج منصور مختوم نیز دراین مراسم گفت: شهرستان مشکلات متعدد مانند نبود برخی ادارت در شهرستان دارد. علی رغم وجود چهره های فرهنگی و در شرایطی که پایتخت فرهنگی ترکمن صحرا شناخته می شود فاقد امکانات اولیه است.این استاد دانشگاه افزود: شهرستان ما توجه مسئولان به ویژه نماینده ولی فقیه در استان را می طلبد تا به جایگاه ویژه و اصلی خود برسد.وی ادامه داد: عنایت ویژه دولت و تدبیر به خصوص حضرتعالی که نماد وحدت هستید، برای برقراری عدالت در منطقه گمیشان نیاز است. زیرا ظرفیت های فراوانی در منطقه وجود دارد.این شهر با دارا بودن حدود ۷۰ هزار نفر جمعیت که ۷۰ درصد صید و صیادی و بقیه کشاورزی هستند. در سال های گذشته به دلیل رونق نداشتن صیاد و خشکسالی مشکلات زیاد اقتصادی برای منطقه ایجاد شد.
مختوم با بیان این که شرکت در انتخابات وظیفه شرعی و قانونی است، بیان کرد: مردم در سال ۹۲ مشارکت ۹۴ درصدی داشتد و این مهر تایید حضور مردم منطقه در تمام صحنه های انقلاب است.وی اضافه کرد: افتتاح بازارچه مرزی، راه اندازی بندرگمیشان، فعال سازی بندرخواجه نفس، فعال سازی شهرک صنعتی، زه کشی اراضی و توسعه سایت میگو را نیاز منطقه دانست.
نازمحمد دیه جی، مسئول ستاد جوانان آیت الله نورمفیدی در گمیشان، حضور در انتخابات را وظیفه شرعی دانست و گفت: این کمترین کاری است که در حق نظام جمهوری اسلامی می توانیم انجام دهیم.
روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان گلستان

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست