• تاریخ: 2016-01-30
  • شناسه خبر: 14000
  • 500 بازدید

«چشمه حکمت» کتاب تازه رئیس جمهور ترکمنستان منتشر شد

ارکین نیوز – رئیس جمهور ترکمنستان از «چشمه حکمت» کتاب تازه خود با موضوع فرهنگ، آداب و رسوم و سنت‌های دیرین مردم این کشور رونمایی کرد. خبرگزاری فارس: «چشمه حکمت» کتاب تازه رئیس جمهور ترکمنستان منتشر شد به گزارش خبرن ...

ارکین نیوز – رئیس جمهور ترکمنستان از «چشمه حکمت» کتاب تازه خود با موضوع فرهنگ، آداب و رسوم و سنت‌های دیرین مردم این کشور رونمایی کرد.
خبرگزاری فارس: «چشمه حکمت» کتاب تازه رئیس جمهور ترکمنستان منتشر شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در عشق‌آباد، خبرگزاری دولتی ترکمنستان در گزارشی اعلام کرد «قربانقلی بردی‌محمداف» کتاب جدید خود را امروز در جلسه هیات دولت این کشور، رونمایی کرد.

رئیس جمهور ترکمنستان ضمن معرفی محتوای کتاب جدید خود تصریح کرد: طی چند سال اخیر اطلاعاتی را از منابع مختلف درباره فرهنگ و معنویت ملت ترکمنستان جمع آوری کرده و در کتاب جدید گنجانیده که این موضوع خود به یک مجموعه ارزشمند اطلاعات تبدیل شده‌ است.

وی افزود: پند و اندرزهای قدیمی ملت ترکمن، گفته‌های شاعرانه ‌و ضرب‌المثل‌های سنتی و مردمی از دیگر مقوله‌های کتاب جدید می‌باشد.

رئیس جمهور ترکمنستان همچنین در جلسه هیات دولت، از نحوه نامطلوب نگهداری و حفاظت از آثار و اماکن باستانی و تاریخی در سراسر این کشور از مقامات مربوطه دولت انتقاد کرد.

رئیس جمهور ترکمنستان با اشاره به اینکه سال ۲۰۱۶ را «سال بزرگداشت و احترام به میراث و تحول وطن» نام‌گذاری کردیم، گفت: سرزمین ترکمنستان دارای آثار و اماکن باستانی و تاریخی ارزشمندی است که نگهداری آن مستلزم شیوه جدیدی می‌باشد.
وی دستور داد که به منظور حفاظت از آثار تاریخی و باستانی در ترکمنستان صندوقی ایجاد شود تا امور مرمت و بازسازی از آثار و اماکن تاریخی در ترکمنستان را بر عهده بگیرد.
لازم به ذکر است که مجموعه تاریخی مرو قدیم، در جنوب ترکمنستان، مجموعه تاریخی «کهنه اورگنج» در شمال و مجموعه تاریخی «قلعه نسا» (پایتخت پارت‌ها) در حومه عشق‌آباد در فهرست میراث فرهنگی سازمان «یونسکو» رسما ثبت شده‌اند.

  • ترکمن - 2016-01-31 در 12:43 ق.ظ

    کتابی از پند و اندرزهای قدیمی ملت ترکمن … چه کتاب غنی خواهد بود …

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست