• تاریخ: 2015-06-27
  • شناسه خبر: 5413
  • 1,515 بازدید

پیشنهاد به دبیر کمیته اقوام ومذاهب گلستان درباره رسم الخط زبان ترکمنی

ارکین نیوز-ناصر توسلی: چندی پیش آقای عبدالغفار رادمهر دبیر کمیته اقوام و مذاهب استان گلستان طی اطلاعیه ای از نویسندگان و فعالان فرهنگی- اجتماعی تورکمنصحرا برای اجماع جهت رسیدن به یک رسم الخط واحد در زبان تورکمنی دعوت به ...

khat_1_0f0d7
ارکین نیوز-ناصر توسلی: چندی پیش آقای عبدالغفار رادمهر دبیر کمیته اقوام و مذاهب استان گلستان طی اطلاعیه ای از نویسندگان و فعالان فرهنگی- اجتماعی تورکمنصحرا برای اجماع جهت رسیدن به یک رسم الخط واحد در زبان تورکمنی دعوت به عمل آوردند.

پیشنهادی که باعث خوشحالی بسیاری از فعالان و نویسندگان دلسوز تورکمنصحرا شد. اما نکته قابل توجه پیشنهاد ایشان این بود که در این اطلاعیه جناب آقای رادمهر، هیچ تاریخ و ساعتی برای اجماع مورد نظر، در نظر گرفته نشده بود.

نکته دیگر این اطلاعیه که قسمتی ار آن برگرفته از سایت وکالت آنلاین می باشد، این بود که اطلاعیه آن جهت بررسی و ارائه در سال ۱۳۸۸ منتشر شده بود.

در اینجا چند سوال برای ما پیش می آید. نخست آنکه آیا این اطلاعیه تنها جنبه تبلیغاتی برای این کاندیدای مجلس داشته است یا خیر؟!! دوم اینکه اگر چنین نیست چرا هیچ مکان و زمانی جهت برگزاری این اجماع در اطلاعیه مربوطه درنظر گرفته نشده است؟!! و سوم، از زمان روی کار آمدن وی تا به امروز چرا هیچ اقدامی از سوی ایشان نسبت به چنین موضوع مهمی صورت نگرفته است؟!!

با توجه به نزدیک شدن انتخابات مجلس، به نظر نگارنده گویا این اطلاعیه تنها جنبه تبلیغاتی داشته است و اگر خلاف این است و چنین نیست وقت آن رسیده است که آقای عبدالغفار رادمهر دبیر کمیته اقوام و مذاهب استان گلستان به شعارهای خود جامه عمل بپوشاند.

بنابراین از ایشان خواهشمندیم تا مکان و زمانی را برای اجماع مربوطه در نظر بگیرند و بار دیگر از تمامی نویسندگان، شاعران و فعالان تورکمنصحرا جهت رسیدن به یک رسم الخط واحد برای زبان تورکمنی دعوت به عمل آورند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست