• تاریخ: 2015-10-01
  • شناسه خبر: 8827
  • 2,733 بازدید

همسفری که بازنگشت + گزارش تصویر

ارکین نیوز- نخستین گروه زائران سرزمین وحی به گنبدکاووس آمدند. این گروه از حاجیان از کاروان زاهد کلته بودند که بیشترین آمار جان باختگان و حادثه دیدگان حج امسال را به خود اختصاص داد و مردم مسلمان گلستان، ترکمن صحرا و به وی ...

ارکین نیوز- نخستین گروه زائران سرزمین وحی به گنبدکاووس آمدند. این گروه از حاجیان از کاروان زاهد کلته بودند که بیشترین آمار جان باختگان و حادثه دیدگان حج امسال را به خود اختصاص داد و مردم مسلمان گلستان، ترکمن صحرا و به ویژه گنبدکاووس را داغدار کرد.

همه ساله این روزها، روزهای عید برای مردم مومن شهر ما بود و صحنه‌های استقبال از حاجیان سرزمین ابراهیم در گوشه گوشه شهر، حس سرور و شادی را برای خانواده‌های زائران و سایر همشهریان به ارمغان می‌آورد.

اما حوادث حج امسال، عید را رنگ و بویی دیگر بخشید و دل‌ها و جان‌ها را اندوهبار ساخت. بارِ غم از دست دادن مهمانان خانه خدا، بر قلب و روح خانواده‌های نجیب ترکمن و همه همشهریان مسلمان که خود را در این اندوه شریک می‌دانند، سنگینی می‌کند.

چه نیکوست که در این رنگین کمان اقوام ایرانی و مذاهب اسلامی، می‌توان به روشنی معنای “بنی آدم اعضای یک پیکرند، که در آفرینش ز یک گوهرند، چو عضوی به درد آورد روزگار، دگر عضوها را نماند قرار” را لمس کرد؛ و هر قدر که اندوه این ضایعه، چهره‌ها را غم‌بار و چشم‌ها را گریان کرده، اما حضور برادرانه گنبدی‌ها در مراسم استقبال بازگشتگان و محافل عزای از دست رفتگان، از شدت آلامشان می‌کاهد و قلبشان را تسلا می‌دهد.

یکی از جان‌باختگان فاجعه سرزمین منا، بی‌بی ساراگل شیروانی همسر عبدالجبار ولی‌پور – برادر نازمحمد ولی‌پور فعال سیاسی غرب گلستان – است. به منزلش رفتیم؛ منزلی که اهالی‌اش به انتظار بی‌بی، چهره‌ی شادمانش، خاطره‌های زیارت کعبه و دیده‌ها و شنیده‌هایش نشسته بودند اما از میان دو زائر به حج رفته‌اش فقط یکی برگشت…
استقبال-حجاج-گنبد-1
استقبال-حجاج-گنبد-9
استقبال-حجاج-گنبد-12
استقبال-حجاج-گنبد-14
استقبال-حجاج-گنبد-17
استقبال-حجاج-گنبد-19
استقبال-حجاج-گنبد-21
سلام گنبد

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست