• تاریخ: 2015-05-25
  • شناسه خبر: 4317
  • 1,801 بازدید

نماد مختومقلی فراغی در میدان مرکزی اینچه برون پرده برداری شد

ارکین نیوز – به مناسبت سوم خرداد و آزاد سازی خرمشهر، با حضور فرماندار ویژه گنبدکاووس، نماد مختومقلی فراغی در میدان مرکزی اینچه برون پرده برداری شد. فرماندار ویژه گنبدکاووس در مراسم افتتاح میدان مرکزی اینچه برون اظه ...

1695112
ارکین نیوز – به مناسبت سوم خرداد و آزاد سازی خرمشهر، با حضور فرماندار ویژه گنبدکاووس، نماد مختومقلی فراغی در میدان مرکزی اینچه برون پرده برداری شد.

فرماندار ویژه گنبدکاووس در مراسم افتتاح میدان مرکزی اینچه برون اظهار کرد: مختومقلی فراغی از توده مردم برخاسته بود و آشنا به دردهای مردم زمانه خود بود.

محمد حمیدی ادامه داد: تمام اثرها و شعرهای این شاعر شهیر گویای رابطه تنگاتنگ این عارف خداشناس با مردم بوده است.

وی افزود: امسال به دلیل گرامیداشت ایام تولد این شاعر عارف کمیته ای در گنبدکاووس با محوریت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شد تا نام مختومقلی فراغی برای ایران ثبت ملی و جهانی شود.

به دنبال ثبت جهانی اسب یموت ترکمن هستیم

فرماندار ویژه گنبدکاووس در خصوص ثبت جهانی اسب یموت ترکمن افزود: کمیته ایی برای این کار در نظر گرفته شده است تا این اسب به نام شهرستان گنبدکاووس و استان گلستان ثبت شود.

وی افزود: با توجه به حضور وزیر ورزش و جوانان درمنطقه این طرح برای وزیر ارائه شد و ایشان هم از آن بسیار استقبال کردند.

حمیدی تصریح کرد: در صورتی که بتوانیم این امر را تحقق بخشیم تمام امکانات اسبدوانی، پرورش و تربیت اسب اصیل یموت ترکمن در این شهر انجام می شود.

مهر

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست