• تاریخ: 2016-02-02
  • شناسه خبر: 14137
  • 665 بازدید

نخستین دانشگاه صنعتی ترکمنستان افتتاح می‌شود

ارکین نیوز – معاون رئیس جمهور ترکمنستان در امور آموزش، ورزش، بهداشت و گردشگری اعلام کرد نخستین دانشگاه صنعتی این کشور و نیز مدرسه مشترک ترکمن-ژاپن وابسته به این دانشگاه افتتاح می‌شود. به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس ...

ارکین نیوز – معاون رئیس جمهور ترکمنستان در امور آموزش، ورزش، بهداشت و گردشگری اعلام کرد نخستین دانشگاه صنعتی این کشور و نیز مدرسه مشترک ترکمن-ژاپن وابسته به این دانشگاه افتتاح می‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در عشق‌آباد، «صفردوردی تویلی‌اف» معاون رئیس جمهور ترکمنستان، در جلسه هیئت دولت این کشور که شب گذشته به سرپرستی «قربانقلی بردی‌محمداف» برگزار شد، از افتتاح اولین دانشگاه صنعتی ترکمنستان به دستور رئیس جمهور خبر داد.

این مقام عالی رتبه دولت ترکمنستان افزود: اولین دانشگاه صنعتی ترکمنستان به افتخار «اغوزخان» جد ترکمن‌ها به عنوان «دانشگاه صنعتی اوغوزخان» نام‌گذاری شده‌ است.

معاون رئیس جمهور ترکمنستان در امور آموزش، بهداشت، ورزش و گردشگری در بخش دیگر سخنان خود اضافه کرد: در اولین دانشگاه صنعتی ترکمنستان رشته‌های مختلف صنعتی و تکنولوژی ایجاد خواهد شد.

وی همچنین ادامه داد: در درون این دانشگاه مدرسه مشترک ترکمن –ژاپن نیز دایز خواهد شد.

رئیس جمهور ترکمنستان نیز پس از این گزارش تاکید کرد: افتتاح دانشگاه صنعتی اغوزخان نقش مهمی را در تربیت نیروهای متخصص فنی و مهندسی که قرار است در توسعه صنعت ترکمنستان سهیم باشند، ایفا خواهد کرد.

وی همچنین دستور داد شعبه‌های این دانشگاه در سایر استان‌های ترکمنستان نیز افتتاح شود و کلیه نهادهای دانشگاه صنعتی مذکور و شعبه‌های آن با پیشرفته‌ترین تجهیزات و فناوری مجهز شوند.

رئیس جمهور ترکمنستان همچنین درباره افتتاح مدرسه مشترک ترکمن-ژاپن وابسته به دانشگاه صنعتی ترکمنستان است گفت: «عشق‌آباد» در حال حاضر مناسبات و مراودات خود را با شرکای خارجی خود به صورت فعالانه توسعه و گسترش می‌دهد و افتتاحیه مدرسه ژاپنی در عشق‌آباد در تربیت نیروهای متخصص صنعتی و آموزش زبان ژاپنی نقش مهمی را ایفا خواهد نمود.

در ترکمنستان حدود ۲۰ دانشگاه و دانشکده دولتی فعال هستند و تحصیل در کلیه مدارس آموزش عالی در این کشور آسیای مرکزی رایگان است.

پذیرش گسترده دانشجویان کشورهای خارجی در این کشور در سال جاری آغاز شده‏‌ و رئیس جمهور ترکمنستان از مسئولان سیستم آموزش عالی این کشور خواسته است که تبادل دانشجو با کشورهای خارجی را گسترش دهند.

در ترکمنستان مدرسه و دانشگاه غیر دولتی وجود ندارد.

  • 111 - 2016-02-02 در 11:49 ب.ظ

    ما می تونیم منابعشون رو بخونیم ؟ یکی جواب بده

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست