• تاریخ: 2015-11-24
  • شناسه خبر: 10956
  • 698 بازدید

معاون نهضت سوادآموزی کشور در آق‌قلا

ارکین نیوز-معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: با احتساب رابطه ترک تحصیلی کودکان با والدین بیسواد به آمار ۷۱ درصد رسیدیم. به گزارش خبرگزاری تسنیم از آق قلا، محمد مهدی‌زاده، صبح امروز، در حاشیه شورای پشتیبانی سوا ...

ارکین نیوز-معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: با احتساب رابطه ترک تحصیلی کودکان با والدین بیسواد به آمار ۷۱ درصد رسیدیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آق قلا، محمد مهدی‌زاده، صبح امروز، در حاشیه شورای پشتیبانی سواد آموزی شهرستان آق قلا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این آمار به این معناست که پدر، مادر یا هر دو والدین ۷۱ درصد از بازماندگان از تحصیل زیر ۱۸ سال در کشور بی‌سواد هستند.

وی افزود: در قدم اول باید تلاش کنیم که والدین بازماندگان از تحصیل را باسواد کرده تا باعث کم شدن آمار بازماندگان از تحصیل شود.

معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور تصریح کرد: ۶۱۰ هزار اولیای بی‌سواد داریم که در سال گذشته ۴۰ درصد از این والدین با سواد شدند و بنابر پیش بینی تا پایان امسال هیچ اولیای زیر ۵۰ سال بیسواد در سطح کشور نداریم.

مهدی‌زاده اظهار کرد: هم اکنون در کشور ۲۵۰ هزار نفر زیر ۱۵ سال بی‌سواد وجود دارد که برنامه ریزی لازم برای این گروه انجام شده است.

به گفته وی، براساس بخشنامه جدید دولت به نهضت سواد آموزی اجازه داده می‌شود که درصدی از هزینه‌های تحصیل را به وسیله تشکل‌های غیردولتی پرداخت شود.

مهدی‌زاده به حمایت‌های مالی سازمان نهضت سواد آموزی اشاره کرد و گفت: برای ۲۵ هزار دانش آموزی که به دلیل مشکلات مالی قادر به ادامه تحصیل نیستند ۳۰۰ هزار تومان حمایت در نظر گرفته شده است که این کمک‌ها به وسیله تشکل‌های غیر دولتی پرداخت می‌شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست