• تاریخ: 2015-06-17
  • شناسه خبر: 5020
  • 686 بازدید

لوح ثبت جهانی فرش دستباف ترکمن رونمایی شد

ارکین نیوز – با حضور رئیس سازمان ملی فرش ایران، استاندار گلستان و جمعی از مسئولین استانی از لوح ثبت جهانی فرش دستباف ترکمن رونمایی شد. به گزارش سرو، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان در این مراسم اظهار کرد: فعا ...

7
ارکین نیوز – با حضور رئیس سازمان ملی فرش ایران، استاندار گلستان و جمعی از مسئولین استانی از لوح ثبت جهانی فرش دستباف ترکمن رونمایی شد.

به گزارش سرو، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان در این مراسم اظهار کرد: فعال سازی خوشه فرش گلستان می تواند اقدام موثری در راستای توسعه صنعت فرش دستباف باشد.

حسینعلی قوانلو ادامه داد: در تلاش هستیم همان طور که خوشه دام و طیور در استان فعال شد و شرایط روبه بهبودی را در پیش گرفت خوشه فرش هم با توجه به پتانسیل های موجود شرایط خوبی داشته باشد.

وی در خصوص شرکت های مستقل برای صادرات این صنعت از گلستان، افزود: در حال حاضر شرکت های صادراتی فرش دستباف در گلستان وجود ندارد و ما از طریق سایر استان ها فرش را به خارج از کشور صادر می کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان در خصوص تعداد قالی باف های استان گلستان افزود: ۷۰ هزار بافنده در گلستان مشغول به فعالیت هستند و گلستان جزو معدود استان هایی است که این تعداد بافنده دارد.

وی با اشاره به اینکه بیشتر بافندگان فرش دستباف ساکن مناطق محروم هستند، افزود: این هنر با خون مردم گلستان به خصوص اقوام ترکمن عجین شده و بسیاری از آن ها در سنین کم و به صورت خودآموز این هنر را فرا می گیرند.

پیگیری ثبت برند خاویار و ابریشم گلستان

قوانلو خاطر نشان کرد: در حال پیگیری ثبت دو برند خاویار و ابریشم گلستان هستیم و بیشتر تلاشمان بر این است تا به زودی بهره برداری از این دو برند را در گلستان شاهد باشیم.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست