• تاریخ: 2016-03-10
  • شناسه خبر: 15679
  • 513 بازدید

فعال ترکمن که معاون رادیو تلویزیون بود

ارکین نیوز – از موسی جرجانی مدیر مسئول هفته نامه اقتصاد گلستان و از نویسندگان چیره دست ترکمن در فضای مجازی عکسی منتشر شده است که یادآور معاونت وی در رادیو تلویزیون بود. موسی جرجانی در طول خدمت در صداوسیمای مرکز گلس ...

ارکین نیوز – از موسی جرجانی مدیر مسئول هفته نامه اقتصاد گلستان و از نویسندگان چیره دست ترکمن در فضای مجازی عکسی منتشر شده است که یادآور معاونت وی در رادیو تلویزیون بود.
موسی جرجانی در طول خدمت در صداوسیمای مرکز گلستان، انواع دوره‌های ویرایشگری ادبیات فارسی، سناریونویسی، تهیه کنندگی و کارگردانی ساخت فیلم های مستند تلویزیونی را گذراند. حاصل کار در واحد اخبار و تولید صداوسیمای مرکز گلستان به شرح زیر است:

۱- نویسندگی و تهیه‌کنندگی ۴۵ فیلم مستند تلویزیونی
۲ـ نویسندگی و تهیه‌کنندگی ۸۰۰ فیلم کوتاه خبری برای پخش از شبکه‌های استانی و کشوری
۳ـ نویسندگی و تهیه‌کنندگی ۲۵۰۰ خبر و گزارش خبری برای رادیو
وی در نویسندگی و کارگردانی تئاتر نیز فعالیت دارد و در این مورد در طول ۲۰ سال گذشته تعداد ۱۲ نمایش، برگرفته از آداب، رسوم و باور‌های دینی و اعتقادات ترکمنی، نوشته و کارگردانی کرده است. این نمایش‌ها در اغلب جشنواره‌های استانی و کشوری، در ردیف بهترین‌ها بوده‌اند و در این خصوص نمایش‌های : مختومقلی، خاک وطن، ایل آمان، حاجی قولاق، دمرول دیوانه، از جمله نمایش‌های موفق وی محسوب می‌شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست