• تاریخ: 2015-10-10
  • شناسه خبر: 9271
  • 597 بازدید

شیعه و سنی باید همدیگر را بشناسند

ارکین نیوز – الحاج عبدالجبار آخوند میرابی، مدیر و مدرس حوزه علمیه قره تپه یازدهمین گردهمایی استانی خبرگزاری مهر که به نمایندگی از اهل سنت حاضر در جلسه پشت تریبون رفت و از مشترکات میان سنی و شیعه گفت. وی اعتقاد دارد ...

ارکین نیوز – الحاج عبدالجبار آخوند میرابی، مدیر و مدرس حوزه علمیه قره تپه یازدهمین گردهمایی استانی خبرگزاری مهر که به نمایندگی از اهل سنت حاضر در جلسه پشت تریبون رفت و از مشترکات میان سنی و شیعه گفت.

وی اعتقاد دارد شیعه و سنی باید همدیگر را بشناسند به مقدسات همدیگر احترام بگذارند چرا که وحدت خواسته پیامبر اسلام(ص) است و هیچ کس نمی‌تواند ادعای مسلمانی کند بدون اینکه لوازم وحدت را در عمل پذیرفته باشد.

وی با اشاره به این سخن امام خمینی (ره) که «مشکل اصلی مسلمانان در تحکیم وحدت اسلامی عمل نکردن به قرآن است» افزود: به راستی اگر به قرآن عمل کنیم، هیچگاه تفرقه‌ای وجود نخواهد داشت.
خبرگزاری مهر در خصوص این همایش نوشت : علمای سنی با لباس روحانیتی که رنگ و بوی فرهنگ ترکمن داشت، وارد سالن می‌شدند و جای خود را در بین صندلی‌ها و در میان خبرنگارانی که از سراسر کشور مهمانشان بودند، پیدا می‌کردند و حضور پررنگشان نسبت به علمای شیعه نشان می‌داد دعوت امام جمعه شیعه شهر تا چه اندازه برایشان محترم است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست