• تاریخ: 2015-11-23
  • شناسه خبر: 10897
  • 1,997 بازدید

سوال های بی جواب افکار عمومی ترکمن ها در حوزه انتخابیه غرب استان

ارکین نیوز – فرهاد قربان زاده : در سال هشتاد و یک در اوج احساسات مردم بعد از شهادت دکتر گل,اسطوره ی ترکمن ها,دو وزنه ی سنگین انتخاباتی منطقه آقایان دکتر ایری و ولی پور به رقابت پرداختند . در این کارزار انتخاباتی جن ...

ارکین نیوز – فرهاد قربان زاده : در سال هشتاد و یک در اوج احساسات مردم بعد از شهادت دکتر گل,اسطوره ی ترکمن ها,دو وزنه ی سنگین انتخاباتی منطقه آقایان دکتر ایری و ولی پور به رقابت پرداختند .
در این کارزار انتخاباتی جناب ولی پور نوزده هزار رای و جناب دکتر ایری هفده هزار رای اخذ کردندو در سال هشتاد و سه مجددا در مرحله ی اول جناب ولی پوربیست و یک هزار رای و جناب دکتر ایری باز هفده هزار رای اخذ کردند و در سال هشتاد و هفت بعد از رد صلاحیت جناب ولی پور ,طبق شنیده ها از منابع غیر رسمی,مهندس ایری و وکیل شاه نظری و مهندس فرزاد که با نام اتحاد و اجماع از جناب فیروزی حمایت کردند و در مرحله ی اول نوزده هزار رای اخذ کردند و در سال نود و یک بعد از جدا شدن جناب ولی پور از جناب فیروزی ,جناب قورلی زاده بیست و شش هزار رای و جناب فیروزی بیست و جهار هزار رای اخذ کردند.
اگر این آمار و ارقام درست باشد,فعلا بیست و چهار هزار رای جناب فیروزی و هفده هزار رای جناب دکتر ایری که یکی بدون تجربه ی نمایندگی و دیگری با تجربه ی نمایندگی چهار ساله ی مجلس ,در حالت شناور و ایستا خواهد ماند؟
آیا با سکوت و عدم کاندیداتوری جناب فیروزی وضعیت و سرنوشت آرای قابل توجه ی وی چه رقم می خورد؟
آیا اگر جناب دکتر ایری اعلام کاندیداتوری نمایند,با توجه به اینکه جناب فیروزی هم محلی جناب دکتر ایری است دست مودت به ایشان خواهد دادو بیست و چهار رای سرگردان و شناور وی به سمت جناب دکتر ایری سرازیر خواهد شد؟یا بین کاندیداها این آرا,جگر زلیخا و پراکنده و تقسیم خواهد شد؟و اگر چنانچه جناب دکتر ایری نیز که همچنان مسیر انتخابات را تا جایی که بنده اطلاع دارم چراغ خاموش حرکت میکنند,میتواند آرای جناب فیروزی را با رایزنی با جناب فیروزی و هوادارانش به سمت خود متوجه کند؟
آیا جناب قورلی زاده که از حمایت وسیع جناب ولی پور که تجربه ی نمایندگی نیز دارند,میتواند در بین مردم نفوذ کند و آرای قابل توجه خود را حفظ کند؟این اما و اگرها همیشه تا دقیقه ی نود انتخابات در فضای مجازی وحقیقی انتخابات طبیعی میباشد,به سکوت و یا فعالیت های دیگر بزرگان سیاست مانند:جبار وردی ایری,وکیل شاه نظری و مهندس بسنجیده و جناب سید مراد اونق بستگی دارد,آیا حرکت جناب سید مراد اونق با اون نطق های آتشین و کوبنده که داشتند و از روستای سلاخ اگر اشتباه نکنم یکپارچه رای گرفتند,میتواند در روند انتخابات علیه یا له کاندیدایی تأثیر گذار باشد؟
آیا جناب جبار وردی ایری که طبق شنیده ها سعی و اصرار بر اجماع دارند,وزنه ی سنگین تبلیغاتی ووانتخاباتی خود را به سمت و سوی کدام کاندیدایی پرتاب خواهند کرد؟
جناب مهندس بسنجیده چه حرکت واقدامی را در انتخابات انحام خواهند داد؟
اینها همه و همه سؤالاتی است که گذر عمر پاسخ آن را خواهد داد.
با آرزوی سربلندی مردم منطقه,فرهاد قربان زاده

  • Iree - 2015-11-23 در 6:12 ب.ظ

    با سلام خدمت برادر عزیز قربان زاده!! لازم دانستم چند نکته را خدمتتان عرض کنم:
    ابتدا باید بگویم این مقاله شما کاملا سمت سوی انتخاباتی را ب سوی دو کاندیدای خاص برده و این را ب خواننده القا میکند که جز این دو کاندیدا بقیه افراد از پیش بازنده این بازی هستند .
    دوما عرض کنم که رای جناب آقای دکتر ایری با ریزش حدود ۵ هزار در انتخابات دوره نهم حدود ۱۲ هزار بود .
    سوما از اقایانی ک نام بردید ازجمله اقای وکیل شاه نظری و مهندس ایری قویا از کاندیدای خوش نام ح-چ اعلام حمایت کردند که گفتنی است ایشان را از جدی ترین کاندیداهای حوزه غرب نام میبرند از طرفی آقای فیروزی نیز بصورت چراغ خاموش ب دلایل شخصی و جایگاه خود از ایشان اعلام حمایت دارند البته طرفداران جناب م-ش که ایشان نیز جزو کاندیداهای قوی این دوره میباشند نیز اعلام داشتند اقای فیروزی ب انها نزدیک هستند که البته شواهد بیانگر آن است ک آقای فیروزی تمایل بیشتری ب کاندیدا اول دارند!
    چهارما ذیل فرمایشات جنابعالی باید عرض کنم که امیدوارم نماینده اصلح راهی مجلس بشود که میدانم خواسته جنابعالی نیز همان است وگرنه هر اسمی میتواند با چنگ زدن ب تابو های مردم و سواستفاده از برخی شخصیت ها و چسباندن خود به این مسائل خود را بالا بکشد اما دیدگاه مثبت مردم ب خط قرمزها و علایقشان را رو ب بطلان میکشد و کم رنگ میکند امیدوارم دوستان کاندیدا نیز خود را نشان دهند تا اسطوره صداقت شهید حق دکتر گل نیز خشنود باشند…
    در خاتمه نیز روی سخن را ب سردبیر ارکین نیوز میکنم و ب عنوان خبرگزاری مردمی و مورد اعتماد مردم ترکمن صحرا خواهشمندم در انتشار مطالب جهت دار و یا مطالبی ک داری مباحث ناصحیح و براساس تفکرات فردی است دقت لازم را داشته باشند . با تشکر و ارزوی موفقیت برای دوستان

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست