• تاریخ: 2016-03-05
  • شناسه خبر: 15550
  • 1,446 بازدید

حضور کارشناسان طبیعت گردی استان ها در «بوم کلبه ترکمن»

ارکین نیوز – کارشناسان طبیعت گردی استان ها با هدف آشنایی و نحوه فعالیت یکی از اقامتگاه های بوم گردی موفق، از «بوم کلبه ترکمن» استان گلستان، بازدید کردند. به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، ...

ارکین نیوز – کارشناسان طبیعت گردی استان ها با هدف آشنایی و نحوه فعالیت یکی از اقامتگاه های بوم گردی موفق، از «بوم کلبه ترکمن» استان گلستان، بازدید کردند.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پی برگزاری هم اندیشی سه روزه کارشناسان طبیعت گردی استان های کشور که به همت کمیته ملی طبیعت گردی معاونت گردشگری سازمان و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از تاریخ ۱۱ لغایت ۱۳ اسفند ماه جاری در محل «پارک ملی گلستان» برگزار شد؛ با هدف پیشبرد سرفصل های این گردهمایی درباره «روند راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی»، «توسعه پایدار در مناطق طبیعی» و «چگونگی تعریف بسته های سفر» امکان بازدید «بوم کلبه ترکمن» به عنوان نمونه موفق از این نوع اقامتگاه ها فراهم آمد.
کارشناسان طبیعت گردی حاضر در این هم اندیشی که هم اکنون هر یک پروژه راه اندازی، کسب تسهیلات و ارائه مجوز به واجدین شرایط راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی را در استان های خود دنبال می کنند؛ با گوش سپردن به تجربیات «کامران انوری» مدیر «بوم کلبه ترکمن» با چگونگی گذر از چالش های پیش رو، نحوه بازار یابی، تعریف بسته های سفر، قیمت گذاری تورها، شیوه برخورد و میزبانی از گردشگران داخلی و خارجی و … آشنا شدند.
همچنین هر یک از کارشناسان با فراهم بودن امکان پرسش و پاسخ به صورت موردی با مدیر بوم کلبه ترکمن مشورت و از تجربیات موفق وی برخوردار شدند.
گفتنی است «بوم کلبه ترکمن» در روستای «توتلی تمک» بخش کلاله استان گلستان واقع شده است و هر سال میزبان تعداد قابل توجهی از گردشگران داخلی و خارجی است.
لازم به ذکر است پروژه تاسیس، ارائه تسهیلات و کسب مجوز راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی با هدف احیای تنوع فرهنگ، آداب و رسوم، پوشش، غذای محلی، صنایع دستی و … در راستای انتقاع جامعه محلی، اشتغالزایی، تامین واحدهای اقامتی بومی مورد نیاز گردشگران و در نهایت حفظ داشته های فرهنگی، طبیعی و محیط زیست مناطق و روستاهای کشور با ارائه دستور العمل اجرایی از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به صورت سراسری در همه استان های کشور در حال پیشرفت است. /میراث آریا

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست