• تاریخ: 2015-12-23
  • شناسه خبر: 12207
  • 595 بازدید

حسین علیزاده و آلبوم ترکمن

ارکین نیوز – حسین علیزاده آهنگ ساز برجسته ایرانی است که در بخش سنتی جز پرافتخارترین افراد است. وی تا کنون چهارباروتوانسته است سیمرغ طلایی در بخش موسیقی بدست آورد. وی سه بار نامزد جایزه گرمی که بالاترین جایزه در بخش ...

ارکین نیوز – حسین علیزاده آهنگ ساز برجسته ایرانی است که در بخش سنتی جز پرافتخارترین افراد است. وی تا کنون چهارباروتوانسته است سیمرغ طلایی در بخش موسیقی بدست آورد.
وی سه بار نامزد جایزه گرمی که بالاترین جایزه در بخش موسیقی سنتی در جهان است،شده است. ولی آلبوم و اثر های مختلفی را تولید کرده است که یکی از آن ها آلبوم *ترکمن*است. آلبوم ترکمن در ۱۴قطعه ساخته شده است که قطعه آخر آن ترکمن نام دارد.
وی در باره ساخت آلبوم ترکمن می گویید: ” ترکمن خیلی انتزاعی است. من ایران نبودم و می‌خواستم یک کنسرت برگزار کنم. یک مرتبه مریض شدم و تب شدیدی گرفتم و مثل یک بچه دلم برای ایران تنگ شد. تازه یک هفته از ایران رفته بودم. وقتی در تب بودم عجیب بود که آوازهای ترکمنی می‌شنیدم. این آوازها دل‌تنگی من را رفع می‌کرد، وقتی ساز به دست گرفتم وآن را نواختم دیدم اصلا این نوع سه‌تارنوازی نه تکنیکش برای من آشنا بود و نه در تکنیک سه‌تارنوازی چنین چیزی سابقه داشت.

حسین علیزاده درباره نقش الگوهای کهن در ذهن خود می‌گوید که ترکمن را بدون اینکه به ترکمن‌صحرا رفته باشد ساخته است. از نگاه او ترکمن نتیجه تصویری تخیلی بود که در ناخودآگاه او از موسیقی ترکمنی وجود داشت و علیزاده بر این باور است که این نشان‌دهندهٔ این است که در ناخودآگاه افراد چه فرهنگ‌های دیگری نیز وجود دارد. او همچنین می‌گوید«برای اجرای ترکمن آواز ترکمن‌ها و سلحشوری آنها را تخیل کردم. نوع سازی هم که در این کار زده‌ام شاید مورد قبول خیلی‌ها نباشد اما من از ساز به عنوان یک ابزار برای بیان تفکرات و احساساتم استفاده کرده‌ام. همانطور که یک کارگردان از تمام ابزارهای موجود برای بیان منظورش استفاد می‌کند من نیز اینگونه رفتار کرده‌ام.
کانال تلگرامی اولکامیز

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست