• تاریخ: 2016-03-07
  • شناسه خبر: 15610
  • 394 بازدید

جشنواره ملی اسب اصیل ترکمن در بجنورد برگزار می‌شود

ارکین نیوز – رئیس هیئت سوارکاری استان خراسان شمالی گفت: اردیبهشت‌ماه سال ۹۵ در بجنورد باری دیگر شاهد برگزاری جشنواره اسب اصیل ترکمن هستیم. به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، علی مبارکی امروز در مجمع سالیانه هیئت سو ...

ارکین نیوز – رئیس هیئت سوارکاری استان خراسان شمالی گفت: اردیبهشت‌ماه سال ۹۵ در بجنورد باری دیگر شاهد برگزاری جشنواره اسب اصیل ترکمن هستیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، علی مبارکی امروز در مجمع سالیانه هیئت سوارکاری خراسان شمالی اظهار داشت: رشته سوارکاری یک صنعت کاملاً علمی در استان است و اردیبهشت‌ماه سال ۹۵ باهدف شناسایی و معرفی قابلیت‌های این صنعت مهم در کشور، جشنواره زیبایی اسب اصیل ترکمن برگزار می‌شود.

مبارکی بابیان اینکه خراسان شمالی ازجمله قطب‌های اصلی پرورش اسب ترکمن است و اسب‌های ترکمن در استان از استقبال بسیار خوب دوستداران و فعالان این رشته برخوردار هستند تصریح کرد: کرسی خراسان شمالی در کارگروه کشوری اسب ترکمن از یک نفر به سه نفر ارتقاءیافته که امیدواریم با شرایط ایجادشده در آینده نزدیک، شاهد رشد و رونق بیشتر این رشته در کشور و استان باشیم.

به گفته وی در حال حاضر یک هزار رأس اسب اصیل ترکمن در استان شناسایی‌شده و این هیئت در تمام شهرستان‌های استان فعال است.

رئیس هیئت سوارکاری استان به نبود پیست در استان نیز اشاره کرد و افزود: ساخت پیست استاندار در استان نیازمند اعتباری بالغ‌بر ۴ میلیارد تومان است که تأمین این مبلغ نیازمند عزم ملی و حمایت‌های کشوری است و در حال حاضر مسابقات کورس استان در تخته ارکان بجنورد برگزار می‌شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست