• تاریخ: 2015-07-16
  • شناسه خبر: 6161
  • 931 بازدید

بهره برداری از کتابخانه اینچه برون در انتظار برق

ارکین نیوز -سال ۱۳۸۹ بود که ساختمان جدید کتابخانه اینچه برون از محل اعتبارات سفر های ریاست جمهوری کلنگ خورد و در اوایل سال ۹۲ با بیش از ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار آماده بهره برداری شد اما به دلیل نداشتن برق، این مهم هنوز مح ...

qaboosnameh-110

ارکین نیوز -سال ۱۳۸۹ بود که ساختمان جدید کتابخانه اینچه برون از محل اعتبارات سفر های ریاست جمهوری کلنگ خورد و در اوایل سال ۹۲ با بیش از ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار آماده بهره برداری شد اما به دلیل نداشتن برق، این مهم هنوز محقق نشده است.

کتابخانه عمومی شهید امنیت خواه اینچه برون در سال ۱۳۸۸ با واگذاری موقت یکی از خانه های سازمانی قدیمی در شهر اینچه برون افتتاح و راه اندازی شد.این فضای کوچک به مرور پاسخگوی نیاز منطقه نبود طوریکه به گفته رئیس اداره کتابخانه های عمومی گنبد حتی جایی برای افزودن یک قفسه نیزنداشت.

زهرا نقی نسب افزود: با توجه به نیاز این منطقه کتابخانه جدید با بیش از ۴۰۰ متر زیربنا از محل اعتبارات سفر های ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۹ گلنگ خورد در اوایل سال ۹۲ با بیش از ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار آماده بهره برداری شد.

با این تفاسیر بعد از گذشت ۲ سال از آماده سازی، این کتابخانه و اعلام چندین باره از طرف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گنبد در ردیف پروژه های قابل افتتاح ، به دلیل عدم برخورداری از برق در ایستگاه افتتاح متوقف شد و به بهره برداری نرسید.

جلسات متعددی در این راستا برگزار شده است و در چندین جلسه انجمن نیز به مشکل این کتابخانه پرداخته شد اما علی رغم قول ها و مصوبات هنوز کاری انجام نشده است.
از جمله ی این جلسات می توان به جلسه ای که در۲۴ آذر ماه ۹۳ در شهر اینچه برون و با حضور رئیس ارشاد وقت محمدرضا داورزنی و مسئولین عمرانی اداره ارشاد و مدیرکل وقت اداره کتابخانه ها ، بخشدار داشلی برون و اعضا انجمن اشاره کرد که وعده حل مشکل تا یکماه آینده داده شد و اما باز مسکوت ماند.
IMG_0542
آخرین بار نیز در ۳۱ اردیبهشت ۹۴ در جلسه انجمن شهرستان گنبدکاووس در حضور فرماندار و مدیر کل جدید اداره کتابخانه ها، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبد از حل یکماهه این مشکل گفت اما امروز بعد از گذشت ۵۵ روز هنوز این مشکل به قوت خود باقیست.
رضا قوانلو مدیرکل نهاد کتابخانه های گلستان نیز در این خصوص گفت: با توجه به اهمیت موضوع این نهاد نیز در حد توان خود حاضر به مساعدت است تا به هر شکل ممکن این مشکل سریعتر حل شود.

با توجه به اینکه شهر اینچه برون یک شهر مرزی است و با مرکز شهرستان بیش از ۷۰ کیلومتر فاصله دارد و اینکه یک منطقه محروم به شمار می رود، تاسیس کتابخانه و مراکز فرهنگی و تبلیغی در مناطقی نظیر اینچه برون نقش مهمی درارتقاء آموزه های دینی و فرهنگ عمومی خواهد داشت.
qaboosnameh-110 (1)
همچنین گرانی کتاب، پایین بودن سطح درآمد مردم در این منطقه و فاصله با مرکز شهرستان، نداشتن فضاهای فرهنگی مانند سینما و نمایشگاه و یا مرکز کانون ثابت ، می تواند به کتابخانه کمک کند تا بهتر و بیشتر جایگاه خود ر ا به عنوان یک مرکز فرهنگی در بین مردم باز کند و بصورت یک پایگاه فرهنگی به رسالت خود عمل کند لذا می طلبد مسئولین توجه خاص و حمایت ویژه ای به این مسئله داشته باشند و در راستای رفع این مشکل هر چه سریعتر اقدامات لازم را انجام دهند.

گفتنی است کتابخانه قدیمی شهر اینچه برون با ۲۵۰ مترمربع مساحت و ۹۰ متر زیربنا دارای ۲۱۱ عضو و ۵۲۵۲ نسخه کتاب است.
قابوسنامه
inchebron-gonbad-2
inchebron-gonbad-13

  • محمد نظر - 2015-07-16 در 12:01 ب.ظ

    قالب سایت عالیه
    تبریک می گویم به سلیقه تان

  • modir - 2015-07-16 در 12:44 ب.ظ

    با سلام خدمت دوست عزیز آقای محمدنظر،ممنون از لطفتون
    مدیریت سایت ارکین نیوز

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست