• تاریخ: 2016-03-09
  • شناسه خبر: 15661
  • 498 بازدید

برگزاری جشنواره نوروزگاه در بندر ترکمن ، گنبدکاووس و مراوه تپه

ارکین نیوز – معاون میراث فرهنگی استان در مراوه تپه از برگزاری جشنواره نوروزگاه خبر داد و گفت : نوروز به عنوان یکی از آئین های کهن و میراث فرهنگی ایران که ثبت جهانی شده است و جشنواره نوروزگاه نیز در جهت حفظ و احیای ...

ارکین نیوز – معاون میراث فرهنگی استان در مراوه تپه از برگزاری جشنواره نوروزگاه خبر داد و گفت : نوروز به عنوان یکی از آئین های کهن و میراث فرهنگی ایران که ثبت جهانی شده است و جشنواره نوروزگاه نیز در جهت حفظ و احیای آداب و رسومی که در ادوار قدیم در ایران رایج بوده و در حال حاضر به دست فراموشی سپرده شده است در ۱۲ استان کشور اجرا خواهد شد .

فرمانی افزود : در استان گلستان در ۳ شهرستان بندر ترکمن ، گنبد کاووس و مراوه تپه با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل هایی که در زمینه گردشگری این شهرستان ها وجود دارد جشنواره نوروز گاه اجرا خواهد شد .

وی اضافه کرد : جشنواره نوروز گاه از ۲۴ تا ۲۸ اسفند در سراسر کشور اجرایی می شود اما این برنامه در استان گلستان تا ۱۵ فروردین ادامه خواهد داشت .

معاون گردشگری مدیر کل میراث فرهنگی با اشاره به برنامه های قابل اجرا در نوروزگاه گفت : در این جشنواره برنامه های متنوعی از قبیل تصویر ، عکس ، صنایع دستی ، بازی های بومی – محلی ، موسیقی سنتی ، مسابقاتی چون اسب دوانی ، پخت غذا و شیرینی جات سنتی و سوغاتی های شهرستان اجرا خواهد شد .
اترک

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست