• تاریخ: 2015-11-07
  • شناسه خبر: 10189
  • 1,831 بازدید

افغانستان آرامگاه مختومقلی فراغی را کپی کرد

ارکین نیوز – کپی بنای آرامگاه مختومقلی فراغی شاعر نامی ترکمن درمحل گمرک آقینه هم مرز کشور ترکمنستان در شهر اندخوی استان فاریاب افغانستان که اغلب ساکنین ان را ترکمنها تشکیل میدهند در حال ساخت میباشد. طرح و نمای این ...

ارکین نیوز – کپی بنای آرامگاه مختومقلی فراغی شاعر نامی ترکمن درمحل گمرک آقینه هم مرز کشور ترکمنستان در شهر اندخوی استان فاریاب افغانستان که اغلب ساکنین ان را ترکمنها تشکیل میدهند در حال ساخت میباشد.

طرح و نمای این بنا همانند بنای اصلی آرامگاه این شاعر ایرانی در روستای آق توقای کپی برداری شده است .

گفتنی است اجرای این بنا با مساعدت مالی یکی از شرکتهای تجاری بنام غضنفر گروه۱ انجام شده است.

مختومقلی فراغی ۲۷۵ سال پیش در روستای حاجی قوشان در شمال شرق گنبدکاووس به دنیا آمد. آرامگاه او در کنار روستای آق تپه در ۴۰ کیلومتری غرب مراوه تپه در شمال شرقی استان گلستان و در جوار آرامگاه پدرش به خاک سپرده شده است. اشعار این شاعر با مضامین اجتماعی، دینی و عرفانی سروده شده و مردم ترکمن علاقه خاصی به اشعار این شاعر و عارف نامی دارند.

-غضنفر گروه یکی از بزرگترین گروههای تجاری افغانستان(متشکل از چندین شرکت تابعه ) و تامین کننده اصلی سوخت و عمدتا به تهیه و تحویل فرآورده های نفتی و گاز مایع می پردازد و دارای دفاتر متعدد در کشورهای مختلف جهان، از جمله، UK، USA، امارات متحده عربی، ترکیه، روسیه، ازبکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، قرقیزستان، و قزاقستان می باشد .
حابار

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست