• تاریخ: 2015-08-31
  • شناسه خبر: 7655
  • 792 بازدید

اعطای نشان درجه یک هنری به بخشی ترکمن خراسان شمالی

ارکین نیوز – هنرمند بخشی بجنوردی موفق به دریافت نشان درجه یک هنری شد. به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، حسین حصاری گفت: آنامراد رستگاری بخشی ترکمن و از دوتارنوازان چیره‌دست در عرصه موسیقی مقامی استان که با حوزه هنری ...

ارکین نیوز – هنرمند بخشی بجنوردی موفق به دریافت نشان درجه یک هنری شد.
به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، حسین حصاری گفت: آنامراد رستگاری بخشی ترکمن و از دوتارنوازان چیره‌دست در عرصه موسیقی مقامی استان که با حوزه هنری همکاری صمیمانه‌ای دارد، با توجه به شایستگی های ویژه‌ای که در رشته خود دارد، از سوی شورای ارزیابی موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موفق به دریافت نشان درجه یک هنری شد.

مسئول واحد موسیقی حوزه هنری استان افزود: این هنرمند متبحر دارای سبک به‌خصوصی در نوازندگی و اصالتی قدیمی در شیوه آوازخوانی است که تکنیک‌های او در ساز مورد توجه اساتید بزرگی همچون مصطفی کمال‌پورتراب قرار گرفته و اهالی هنر نام او را با ویژگی‌های هنری و اخلاقی نیک به زبان می‌آورند.

وی ادامه داد: پیشینه چگونگی این اتفاق به سال ۹۳ بازمی‌گردد که با حضور استاد شهرام ناظری در بجنورد توسط جمعی از هنرمندان از قبیل آقای طاهر خرمی مدیر مرکز تبلیغات ایده و نیز آقای حسن فرهادی زمینه آشنایی این هنرمند با ایشان فراهم گردید و هنر آنا مراد رستگاری مورد توجه استاد ناظری قرار گرفت و پس از پی‌جویی از شرایط هنری و زندگی این هنرمند و تعجب از اینکه چنین فردی درجه یا نشان هنری ندارد، این موضوع پیشنهاد و پیگیری این مهم توسط آقای خرمی آغاز شد.

حصاری عنوان کرد: در سال جاری با حضور مجدد استاد ناظری در استان و با ارائه توضیحات تخصصی توسط اینجانب و ارسال مستندات کافی به شورای ارزیابی و با پیگیری های استاد ناظری، در نهایت شورا ایشان را شایسته دریافت نشان درجه یک هنری دانسته و پس از تصویب اعلام شد.

وی اظهار داشت: حوزه هنری استان این اتفاق میمون و مبارک را به فال نیک گرفته و ضمن تبریک به ایشان، امید دارد علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر با پیگیری مسئولان مربوطه ترتیبی اتخاذ کنند که دیگر هنرمندان بزرگ استان مانند سهراب محمدی، عیسی قلی پور و … نیز در این چرخه قرار گرفته و باعث افتخار بیش از پیش مردم باشند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست