• تاریخ: 2015-11-17
  • شناسه خبر: 10714
  • 1,793 بازدید

استفاده اجباری طلاب حوزه علمیه اهل سنت از گوشی های ساده

ارکین نیوز – مدیر حوزه علمیه چنارلی بعد از پایان کلاس فضای مجازی خطاب به طلاب گفت:”” از فردا همه باید فقط گوشی های ساده به همراه داشته باشند “” به گزارش اترک، روز گذشته مهندس مومنی نسب معاون ...

ارکین نیوز – مدیر حوزه علمیه چنارلی بعد از پایان کلاس فضای مجازی خطاب به طلاب گفت:”” از فردا همه باید فقط گوشی های ساده به همراه داشته باشند “”

به گزارش اترک، روز گذشته مهندس مومنی نسب معاون فن آوری و اطلاعات و رسانه های مجازی بسیج کشور به دعوت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مراوه تپه میهمان حوزه علمیه چنارلی بود.

وی در سخنان خود در جمع طلاب به بررسی راههای نفوذ دشمن از طریق شبکه های اجتماعی و ابزارهای نوین پرداخت.

مومن نسب به سوء استفاده های شبکه های اجتماعی خارجی از اطلاعات شخصی و محرمانه مردم به خصوص ایرانیها اشاره کرد و نسبت به کاهش ظریب امنیت اطلاعات با استفاده از نرم افزارهای خارجی هشدار داد.

در پایان آخوند گوگلانی مدیر حوزه چنارلی رو به جمع طلاب کرد و گفت:”” از فردا همه باید فقط گوشی های ساده به همراه داشته باشند “”

نرم افزارهایی نظیر واتس آپ، لاین، وایبر، تلگرام و … با توجه به اینکه از خارج کشور مدیریت می شوند و به هنگام نصب این برنامه قوانین خاصی مثل اجازه استفاده آنها از تمامی شماره های تلفن شما، استفاده از تمامی تصاویر و فیلمها و حتی پیامکهای شما را از شما می گیرند، مورد اطمینان نبوده و می توان با نصب نرم افزارهای ایرانی همچون بیسفون و سلام جلوی سوء استفاده از سرقت اطلاعات شخصی توسط سرویسهای بیگانه را گرفت.

روشنگریهای صورت گرفته در زمینه آسیبهای استفاده از نرم افزارهای غربی در استان گلستان به گونه ای بوده است که کاربران شبکه های اجتماعی این استان چندی است اقدام به مهاجرت گسترده از شبکه های خارجی به شبکه های داخلی همچون سلام و بیسفون نموده اند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست