• تاریخ: 2015-08-24
  • شناسه خبر: 7399
  • 2,340 بازدید

استاد ستار سوقی از خلیفه دردی طریک چه می گوید؟

ارکین نیوز-به گزارش (TurkmenStudents.com)این دو تن از جمله شخصیت های برجسته هنری و ادبی آق قلا و ترکمن صحرا به شمار می روند. دردی در موسیقی و ساوچی در ادبیات استاد مسلم به شمار می روند. بهتر است که نگاه ساوچی را درباره ی ...

ارکین نیوز-به گزارش (TurkmenStudents.com)این دو تن از جمله شخصیت های برجسته هنری و ادبی آق قلا و ترکمن صحرا به شمار می روند. دردی در موسیقی و ساوچی در ادبیات استاد مسلم به شمار می روند. بهتر است که نگاه ساوچی را درباره ی خواننده ی معروف ترکمن بدانیم .

وی می گوید : بیش از چهل سال است که دردی بخشی را از نزدیک می شناسم و با وی ارتباط دوستانه دارم.

این خواننده ی پر آوازه ی ترکمن را با چهار اسم : دردی بخشی ، دردی طریک ، دردی خلیفه و باخشی دردی طریک می شناسند . که از میان آنها دردی بخشی بهترین است این خواننده ی ترکمن سبک مخصوص به خود را دارد که در تاریخ هنر ماندگار خواهد ماند . وی اشعار جان محمد شاهیر ، نوربردی شاهیر و دیگران را با صدایی دلخوش و آهنگی شیوا میخواند. و معنای شعر را در جان مخاطب می نشاند و می فهماند.

ساوچی در خاتمه سخنانش نقش باخشی ها را در حفظ میراث ترکمن بسیار با اهمیت دانست و گفت: آنها را باید حرمت گذاشت و مورد تکریم قرار داد چرا که شایسته این تکریم هستند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست