• تاریخ: 2015-06-23
  • شناسه خبر: 5268
  • 1,760 بازدید

اجرای طرح گردشگری دریایی با ۴۰۰ میلیون دلار در بندر ترکمن

ارکین نیوز- طرح گردشگری دریایی آسمان دریای خزر در ساحل بندر ترکمن با حجم سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیون دلاری گروه سرمایه گذار ایرانی و ترکیه ای در حال اجراست. به گزارش شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا) ،رئیس کارگروه س ...

a0463cc3-3ffd-42e3-8014-2a03720cc6a4_260_199
ارکین نیوز- طرح گردشگری دریایی آسمان دریای خزر در ساحل بندر ترکمن با حجم سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیون دلاری گروه سرمایه گذار ایرانی و ترکیه ای در حال اجراست.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا) ،رئیس کارگروه سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت : به منظور اجرایی شدن پروژه دهکده گردشگری آسمان دریای خزر در سواحل بندر ترکمن مطالعات ارزیابی زیست محیطی به طور کامل انجام شده و سایر مجوزهای لازم از ارگان های مربوطه دریافت شده است.
مجیدرحمانی خلیلی یادآور شد: عملیات اجرایی ایجاد دهکده گردشگری دریایی آسمان دریای خزر از سال ۹۲ آغاز شده است.
این مقام مسئول در استان گلستان تصریح کرد: این پروژه در عرصه ای به مساحت ۱۹۷ هکتار در ساحل بندرترکمن در مجاورت روستاهای یموت و قره سو در حال اجراست.
وی گفت : پروانه ساخت ۶۵ هزار متر مربع از ۱۹۷ هکتار ذکر شده از سوی اداره مسکن و شهرسازی استان صادر شده است و پروانه ساخت بقیه اراضی نیز در آینده نزدیک صادر خواهد شد.
رحمانی خلیلی اظهار داشت: این پروژه با مشارکت گروه سرمایه گذار ایرانی و ترکیه ای در حال اجرا بوده و قرار است در سه سال آینده به بهره برداری برسد.
رحمانی خلیلی تاکید کرد: پروژه گردشگری آسمان دریای خزر با حجم سرمایه گذاری بیش از ۴۰۰ میلیون دلار اجرایی می شود.
وی یادآور شد: به منظور تامین اعتبارات مورد نیاز این پروژه، این امکان برای سرمایه گذاران فراهم خواهد شد که از تسهیلات فاینانس نیز بهره مند شوند.
رئیس کارگروه سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان متذکر است، هم اکنون دریافت تسهیلات فاینانس در مرحله ارائه طرح امکان سنجی و قراردادهای تجاری به سازمان کمک های فنی و اعتباری وزارت امو اقتصاد و دارایی است.
به گفته وی، پروژه دهکده گردشگری دریایی آسمان دریای خزر بیش از سه کیلومتر از سواحل دریای بندر ترکمن را در اختیار خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: ایجاد مجموعه اقامتی، پذیرایی، تفریحی، انواع ورزش های ساحلی و آبی، رستوران، محل بازی کودکان، مراکز خرید و بیش از ۵۰۰ ویلا از جمله برنامه های در دست اقدام به منظور ایجاد پروژه آسمان دریای خزر است.
این مقام مسئول در استان گلستان گفت: همچنین ساخت اسکله تفریحی و بکارگیری شناورهای تفریحی در آب های بندر ترکمن جز پروژه های آسمان دریای خزر محسوب می شود.
وی ساخت فرودگاه گردشگری در این دهکده را یکی از مهم ترین اقدامات گروه سرمایه گذار به منظور ساخت امکانات گردشگری در طول سواحل بندر ترکمن دانست و گفت: با ساخت این فرودگاه امکان پرواز هواپیماهای کوچک ویژه گردشگری در آن فراهم خواهد شد و گردشگران می توانند با آموزش نحوه پرواز یا با بهره گیری از خلبانان مستقر در فرودگاه نسبت به پرواز بر فراز طبیعت زیبای استان گلستان اقدام کنند.
رحمانی خلیلی اعلام کرد: هم اکنون لایه اول باند فرودگاه به ارتفاع ۳۰ سانتی متر به طول هزار و صد متر و عرض ۴۵ متر احداث شده است.
رئیس کارگروه سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان همچنین از آماده سازی ۱۲ کیلومتر راه دسترسی به دهکده گردشگری آسمان دریای خزر خبر داد.
وی یادآور شد: زهکشی اطراف زمین و مهار آن به منظور جلوگیری از پیش روی آب دریا به داخل آن و نیز تجهیز کارگاه این پروژه به طور کامل انجام شده است.
ساخت دهکده گردشگری آسمان دریای خزر به صورت مستقیم برای بیش از ۵۰۰ نفر شغل ایجاد خواهد شد و به تنهایی می تواند در تبدیل استان گلستان به استان هدف گردشگری تاثیر گذار باشد.
به گفته وی، در صورت تامین منابع مالی مورد نیاز پیش بینی می شود در سه تا پنج سال آینده شاهد بهره برداری از این پروژه عظیم گردشگری در ساحل بندر ترکمن باشیم.
خبرگزاری صداو سیما