• تاریخ: 2015-08-03
  • شناسه خبر: 6871
  • 555 بازدید

اتصال ایران به ترکمنستان با قطار از مشهد

ارکین نیوز – رئیس اتاق بازرگانی‌، صنایع و معادن و کشاورزی استان خراسان‌شمالی از احداث یک خط راه‌آهن مستقیم از ایران به ترکمنستان خبر داد‌ و گفت: در این پروژه‌ها از جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و مشارکت آنان در ح ...

ارکین نیوز – رئیس اتاق بازرگانی‌، صنایع و معادن و کشاورزی استان خراسان‌شمالی از احداث یک خط راه‌آهن مستقیم از ایران به ترکمنستان خبر داد‌ و گفت: در این پروژه‌ها از جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و مشارکت آنان در حوزه‌های حمل بار و توسعه حمل‌ونقلی نیز بهره‌مند خواهیم شد.
محمد صمدی در حاشیه نشست همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکمنستان که هفته گذشته در ساختمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شده بود، بابیان این مطلب که خراسان شمالی بیش از ۳۱۰ کیلومتر مرز خشکی مشترک با ترکمنستان دارد، به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: در‌حال‌حاضر تمامی اقدامات لازم برای برخورداری از حمل‌ونقل جاده‌ای بهتر، از خراسان‌شمالی به ترکمنستان و سایر کشورهای آسیای میانه در‌حال بررسی است؛ زیرا استان ما به‌دلیل نزدیکی با ترکمنستان آمادگی لازم برای سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف را دارد.

وی همچنین اظهار کرد: در‌حال‌حاضر مراحل ساخت خط ‌ریلی مستقیم از خراسان‌شمالی به ترکمنستان درحال برنامه‌ریزی بوده که این خط از مشهد آغاز شده و پس از آن به بجنورد و اسفراین وصل شده و از آنجا به‌سمت سرخس می‌رود که درنهایت به کشورهای آسیای میانه متصل می‌شود.

وی بابیان این مطلب که ساخت این مسیر ریلی باعث برقراری ارتباط بین ایران و دیگر کشورها می‌شود، گفت: با توجه به سفر ریاست محترم جمهور در ماه گذشته به خراسان‌شمالی، اعتبارات لازم برای این پروژه تخصیص داده شد تا احداث مسیر ریلی راه‌آهن حمل بار از طریق جاجرم، گرمه و اسفراین انجام شود.

وی در پایان ساخت خط ریلی محور بجنورد – گرگان – مشهد را جزو برنامه‌های اصلی استان برشمرد و گفت: در این راستا احداث محورهای جاده‌ای مرز خراسان‌شمالی و ترکمنستان هم در دست بررسی قرار دارد.
تابناک

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست