• تاریخ: 2015-08-24
  • شناسه خبر: 7395
  • 2,336 بازدید

آق قلا آخر شهریور میزبان مراسم خلیفه دردی طریک

ارکین نیوز-مراسم تجلیل و تقدیر از بخشی نامی ترکمن صحرا استاد خلیفه دردی طریک در اواخر شهریور ماه ۹۴ برگزار خواهد شد. در جلسه ای که به این مناسبت با حضور اعضای شورای شهر و جمعی از فعالان فرهنگی آق قلا در تالار شورای شهر ب ...

ارکین نیوز-مراسم تجلیل و تقدیر از بخشی نامی ترکمن صحرا استاد خلیفه دردی طریک در اواخر شهریور ماه ۹۴ برگزار خواهد شد.

در جلسه ای که به این مناسبت با حضور اعضای شورای شهر و جمعی از فعالان فرهنگی آق قلا در تالار شورای شهر برگزار شد،مقرر گردید که ۳۱ شهریور ماه سال جاری این مراسم با شکوه خاصی و در شان این بخشی معروف شهرستان آق قلا و ترکمن صحرا برگزار گردد.

استاد دردی‎محمد اسماعیل‎زاده ملقب به خلیفه دردی‌طریک ، هنرمند پرآوازه مناطق ترکمن‎نشین استان می‎باشد که نامش با دوتار گره خورده است.
وی به قدری در عرصه موسیقی گلستان خوش درخشیده که انجمن موسیقی استان در بروشور معرفی وی دردی‎طریک را به عنوان شجریان ترکمن‎صحرا معرفی کرد.

خلیفه دردی طریک متولد ۱۳۳۴ آق‎قلا است وی به دلیل استعداد و علاقه‎ای که در عرصه موسیقی داشت به زودی به استادی چیره‎دست در خوانندگی تبدیل شد.

استاد طریک اشعار آوازهایش را بیشتر از میان سروده‎های مختومقلی، مسکین قلیچ، ستار سوقی و همچنین عموی خویش، جان‎محمد طریک، انتخاب می‎کند.
نخستین استاد این هنرمند پیشکسوت عرصه موسیقی گلستان قزاق پنق بود که پایه‎های اصولی خوانندگی را به او آموخت ؛ دردی‎طریک بعدها به واسطه مهارتی که در موسیقی سنتی پیدا کرد مدتی در رادیو گرگان به اجرای برنامه پرداخت.

وی در خوانندگی صاحب سبک است و در کشورهای اروپایی از جمله آلمان، هلند و انگلستان برنامه موسیقی اجرا کردوهمچنین هنر این هنرمند پیشکسوت گلستان در عرصه موسیقی به اندازه‎ای است که هیچ هنرمند ترکمنی به سبک دردی‎طریک نمی‎خواند.

به باور طرفداران وی مناطق ترکمن‎نشین گلستان دیگر هنرمندی مانند وی به خود نخواهند دید.
IMG_2978

  • طعنه - 2015-08-25 در 12:31 ب.ظ

    ما هرچه قدر که برای این استاد خوب وخوش اخلاق وماهر مراسم تقدیر بگیریم باز هم کم است به دلیل انکه استاد دوردی طریک فرهنگ وسنن واداب ترکمن را با لهجه وزبان مادری به شیوه ای بسیار رسا ومتین بیان میکنند وچه وقتها وزمانها بوده وهست که انبوه جمعبت برای شنیدن اشعار واواز ترکمنی از زبان استاد از جای جای ترکمن صحرا به سوی او می ایند //خدا قوت استاد دوردی طریک//

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست