• تاریخ: ۱۳۹۴-۰۴-۲۸
  • شناسه خبر: 6336
  • 4,202 بازدید

رواج پدیده چند همسری در ترکمن صحرا و یک سوال؟

ارکین نیوز – خداوند زن و مرد را از یک گوهر آفرید تا مونس و همدم هم باشند و خداوند زن را فقط برای لذت مرد و بالعکس نیافرید بلکه آن ها را آفرید تا از وجود هم لذت ببرند . می خواهم در مورد ازدواج های مکرر بعضی از آقایا ...

10-news1-chandhamsari-banner

ارکین نیوز – خداوند زن و مرد را از یک گوهر آفرید تا مونس و همدم هم باشند و خداوند زن را فقط برای لذت مرد و بالعکس نیافرید بلکه آن ها را آفرید تا از وجود هم لذت ببرند .
می خواهم در مورد ازدواج های مکرر بعضی از آقایان ( آن های که تا پولشان زیاد شد دنبال زن گرفتن می افتند ) و مشکلاتی را که اگر این ازدواج ها در جامعه رواج پیدا کند ، پیش خواهد آمد، ( که متاسفانه رواج پیدا کرده است ) صحبت کنم.
ازدواج کار خلاف شرعی نیست و هر کس با هر که دوست دارد می تواند ازدواج کند و داشتن چهار زن هم کار خلاف شرعی نیست ( به قول خودشان ! ) ، ولی آیا خوب است؟ آیا یک مرد می تواند چهار زن را اداره کند ، مسائل اقتصادی را نمی گویم ، مسائل رفتاری و … را می گویم. آقایان (ایکس X ) نگویید پیامبر این کار را کرد و هفت زن در یک زمان داشت . اولا: پیامبر ، عادل بود . ثانیا: محیطی که پیامبر زندگی می کرد با محیط و فرهنگی که اکنون هست کاملا تفاوت دارد. ثالثا : پیامبر برای محکم کردن روابط خود ، با دختران سران قبایل ازدواج می کرد که همه بیوه بودند بجز حضرت عایشه . رابعا : در زمان پیامبر بعلت شهادت مردان در جنگ ها زنان زیادی بیوه می شدند و پیامبر به عنوان سرپرست با آن ها ازدواج می کرد ، که سرپرستی آن ها را بکند . خامسا : ازدواج های پیامبر بعد از فوت زن اول ایشان حضرت خدیجه بود. و دلایل دیگر که اینجا مجال بحث در مورد آن ها نیست.
بگویید کدامیک از ازدواج های شما آقایان این دلائل را دارد.
آقایانی که چند زن دارید و چندین زن را طلاق داده اید ، و آخرین زنانی را که مثلا به همسری گرفتید متاسفانه دختران باکره ای هستند که زیر۲۰ سال سن دارند . آیا یک دختر ۱۷ یا ۱۸ ساله در این زمان با این محیط فرهنگی بسته ای که در میان روستا های صحرا هست ، که در خانه بر خلاف پسران زیاد آزاد نیستند و حتی از تحصیل علم هم در بعضی از روستاها محروم هستند ، می توانند تصمیم درست را اتخاذ نمایند . بگذریم ، پدران آن ها در مورد ازدواج که امر مهمی هست ، حتی در بعضی موارد با آن ها مشورت هم نمی کنند. و نظرات آن ها را هم جویا نمی شوند.
آقایان به سن خودتان بنگرید ، سخنم بیشتر با شما ۴۰ ساله ها، ۵۰ ساله ها، ۶۰ ساله یا بیشتر از آن ، فکر می کنید چند سال دیگر زنده باشید . حال اگر فرض کنیم که این زنان و آخرینشان را طلاق ندهید ، بعد از مرگ شما ، سه یا چهار زن بیوه می شوند و آخری هم که خیلی جوان هست نیز بیوه می ماند.
آقایان خودتان را در نظر بگیرید ، آیا شما دختر جوان خودتان را به یک پیرمردی که پول دارد ، اعتبار دارد ، متدین هم هست ، آیا می دهید ؟ پیرمرد ، بالای پنجاه سال دارد و دختر شما ۲۰ سال بیشتر ندارد ‌، حدود ۳۰ سال ، اختلاف سنی ، واقعا صادقانه جواب دهید ، آیا این کار را می کنید ؟ به هر گونه ای حساب کنیم این دو نفر به هم نمی خورند و نه فقط شما آقایان عزیز ، بلکه هیچ کس دیگری که شعور به اندازه کافی دارد ، این کار را نمی کند . چون این دو نفر از تمامی جهات با هم تضاد دارند . یکی جوان است و دوست دارد مثل جوان ها باشد و دیگری پیر و اصلا نمی تواند مثل جوان ها باشد ( هر چقدر هم ادای جوان بودن را در بیاورد) . یکی جوان است و میل جوانی زیادی دارد و دیگری پیر و کفاف جوان را نمی کند ، واین ممکن است مشکل ساز شود. و خیلی از مسائل پیش می آید مانند سلیقه ها ، دوستان ، پذیرش رسوم و آداب و سنن مختلف و …. . در کل می خواهم بگویم که این دو نفر تفاهمی با هم ندارند.
حال فرض کنیم اگر پیرمرد ۸۰ سال عمر کند ( در ست است که زمان مرگ را خداوند تعیین می کند و هیچ کس نمی داند که چقدر عمر خواهد کرد ) و زن جوان مثلا ۳۵ ساله با دو یا سه بچه ی یتیم ، باقی می ماند ، بیوه ! و او باید ازدواج کند که بیشتر زن ها این کار را نمی کنند . یا ممکن است به راه انحراف کشیده شود که اکنون هم در جامعه ما عده ی آنها کم نیست . باز جنبه ی مثبت را نگاه می کنیم فرض کنیم که ازدواج می کند ، با چه کسی ؟ دو باره بای با یک پیرمرد دیگر که یا زنش مرده یا پول دار است ازدواج کند . چون کس دیگری به خواستگاری اش نمی رود ( فرهنگ و آداب اینچنین است که اصلا درست هم ، نیست ) و باز احتمال اینکه مرد زودتر از او بمیرد خیلی بیشتر است ، و زن باز بیوه می شود. و باید دوباره ازدواج کند . این عمل ممکن است سه بار یا چهار بار تکرار شود ، شما بگویید آیا این خوب است ؟
از نظر ما و جامعه ما و مردمان ما، قابل قبول نیست.
واگر زن بیوه شوهر نکند ، حتی اگر پاک هم باشد به او اتهام وارد می کنند ( درسته که ما برای مردم زندگی نمی کنیم ولی با مردم که زندگی می کنیم ) ، پشت سرش حرف می زنند و خیلی چیزها بارش می کنند ، آنچنانکه به زن پیامبر ، دانسته یا نادانسته ، وارد کردند.
آقایان اگر این عمل شما در جامعه رواج پیدا کند چه عوارضی به مردمان خواهد داشت ؟! برای بچه هایمان ؟! آیا فکر کرده اید ؟!
اگر پیرمرد ها زن جوان بگیرند ، و سرمایه دارها سه یا چهار زن داشته باشند ، آن هم جوان و برای خود حرمسرا بسازند، ارزش زن چقدر پایین می آید که مردان برای لذت جنسی ، فقط لذت جنسی از آن ها استفاده کنند . زن به عنوان یک کالا در خواهد آمد که خرید و فروش می شود ، یک برده داری جدید با فرهنگ ما آمیخته خواهد شد . مثل خرید و فروش کنیزان در دوران قبل ، با این تفاوت که وقتی خریدی دیگر نمی توانی بفروشی ، باید طلاق دهی.
طلاق به علت عدم تفاهم و سازش بین پیرمرد و زن جوان ، یا عدم سازش زن های یک مرد با هم ، و یا به علت تنوع طلبی مردان افزایش خواهد یافت . بچه های طلاق زیاد می شود ، برادران و خواهرانی که فقط پدرشان یا مادرشان یکی است افزایش خواهد یافت ، و تربیت فرزندان چقدر مشکل خواهد شد . و اگر بچه ای خوب تربیت نشود ، از هر نظر معضل جامعه خواهد شد .
از همه آقایانی که قصد دارند این کار را بکنند عاجزانه خواهش می کنم ، دیگر این کار را انجام ندهند ، تمنا می کنم انقلابی را که پیامبر چندین سال قبل بنا نهاد ، که در آن به زن ، ارزش نهاد ، را پایمال نکنید ، البته اگر به پیامبر (ص) اعتقاد دارید . زیرا این کار های شما ها جامعه ی ما را بیش از پیش به عصر جاهلیت نزدیک می کند.
از بعضی از روحانیون که خودشان این کار را انجام می دهند عاجزانه می طلبم که از این کار ها دست بردارند ، چون مردمان این دیار به سخنان و اعمال آن ها بیش از کسان دیگر جامه عمل می پوشانند و در کل آن ها را الگوی خود قرار داده ، و به گونه ای دیگر به آن ها می نگرند ، و همه ی کار ها و اعمال آن ها را می سنجند. و سعی می کنند رفتار خود را بر مبنای رفتار اجتماعی علما ، انجام دهند . بنابراین خواهشمند است در این خصوص تفکر بنمایند و نمود آن را در زندگی و جامعه آشکار سازند.
و در آخر از همه عزیزانی که این مطلب را مطالعه نمودند ، می خواهم نظر بدهند.
منبع : کلوب دختران ترکمن

  • محمد - ۱۳۹۴-۰۴-۲۸ در ۸:۲۹ ب.ظ

    باسلام .. بنده به شخصه مخالف نوشته های بالا هستم با اوضاعی که الان در جامعه ما پدید آمده و اغلب دختران شهرهای ترکمن نشین را میبینیم که با هجوم به کافه ها و شرکت کردن در پارتی ها و الواتی به نظرخودشون خوش میگذرونن را حتما خبر ندارید !!خبر ندارید چه به سر دختران ما دارد میاد خبر ندارید چقد پیر دختر وجود دارد که دیگر انگیزه شوهردارشدنشان را از دست داده اند و زبانم از گفتن بعضی چیزا عاجز است به نظر بنده کسی که پول داشته باشد اتفاقا ثواب عظیمی راهم لطف حالش خواهد شد که دست دختری را بگیرد و طبق سنت پیامبر عمل نماید……… با تشکر از سایت محبوب ارکین

    • آمنه - ۱۳۹۴-۰۴-۳۱ در ۹:۳۶ ب.ظ

      ببخشید شما از کجا می دونید که دخترا میرن به کافه ها و پارتی ها و …من که دخترم تا حالا تو شهرمون نه چنین چیزی دیدم و نه شنیدم!! نمیدونم شاید در بین اطرافیان شما چنین ادمهایی که من خودم به شخصه تو شهرمون ندیدم وجود داشته باشه.

    • یاشار - ۱۳۹۴-۰۵-۰۲ در ۵:۴۶ ب.ظ

      اقا من ۲۰ سالمه از همه چیز هم خبر دارم .
      من موافق چند همسری نیستم ولی اقا محمد ( ۱۳۹۴-۰۴-۲۸ در ۸:۲۹ ب.ظ) درست میگن دختر های ترکمن خیلی بی بند بار شدن البته نه همه ولی اکثر کسانی که تو خیابان میبینم هستن.
      واقعا من خدارو شکر میکنم خواهر ندارم.

      بخصوص مراقب( قوم های) دیگر باشید…

      دختران خودتون فرستادید تو جامعه کسی هم خبر نداره داره چیکار میکنه.
      من خیلی سرچ کردم تو سایت ها ولی متصفانه خبرگزاری ترکمنی حتی یک بار هم اشاره به این موضوع مهم نداشتن.
      هرکی میگه این حرف های درست نیست چشماشو بسته یا تو جامعه نیست

      من واقعا در بعضی از موارد به ترکمن بودن خودم تعصف میخورم این یکی از اون موارد هست

      • بانو - ۱۳۹۴-۰۵-۰۴ در ۱۲:۰۹ ق.ظ

        اقا یاشار بهت نمیاد بیست ساله باشی چون توی چند خطی که نوشتی کلی غلط املایی داری با این وجود داری برای مشکلات اجتماعی راهکار نشون میدی .
        خوب ، بد زشت در هر مکان و زمانی هست و خواهد بود . فقط در صد آن با توجه به رشد آگاهی مردم و بلوغ اجتماعی آن منطقه متفاوت است .چرا فکر می کنید تمام قومیتهای دیگر چشم بر مشکلات خود بسته و همه بسیج شدند تا قوم مارا بی حیثیت کنند ؟ چرا به دختری که در خیابان دیده میشه انگ هرزگی زده میشه ؟ ایا داشتن الت زنا دلیل بر زنا کار بودن است ؟ آیا کسی که تبر حمل می کند حتما هیزم شکن است ؟ تا کی میخواهید حقوق زنانتان را استثمار کنید .؟ ایا وقت ان نشده که با اموزشهای نوین از فساد جلوگیری شود ؟ با دادن شخصیت و شان اجتماعی به زنان و دختران …با اگاهی بخشیدن ، با دادن اعتماد به نفس و اینکه گوهر وجودشان مقدس است و قابل احترام .
        رضای عزیز از آق قلا ..پرسیدی چاره چیست ؟ راهکار هر چی هم باشد نسخه ی شما نمی تواند باشد . ازدواج با دختران کم سن وسال و سپس جدایی از هم بعد از رسیدن به بلوغ عقلی یکی از دلایل رواج طلاق و خانه نشینی دختران دم بخت است . جوان واجد شرایط که در سن بیست پنج سالگی استین بالا میزند قطعا دختر منتخبش ده سال از خودش کوچکتر است نه آن دختر بیست وسه ساله . و در صورت توافق گزینه ی چند همسری خود شما ترجیح می دهید زن دومتان یک زن جوان مطلقه باشد یا یک پیر دختر باکره ؟؟ حتم دارم جوابتان گزینه دوم است . این انتخاب بیشتر مردان پا به سن گذاشته است …خوب چرا مردان تمایلی چندانی به زنان مطلقه ندارند ؟ جوابش با شماست ..
        راستی یاشار متاسفم از اینکه “متعصف ” از ترکمن بودن خود هستی .

        • رضا طعنه از آق قلا - ۱۳۹۴-۰۵-۰۴ در ۱۰:۱۲ ق.ظ

          بانو جان حق با شماست… به امید روزی که تمام زنان بیوه مطلقه و دخترانی که سنشان بالا رفته دوباره امید ازدواج با مردهایی از جنس خودشان و حتی ازدواج با جوانی که هنوز ازدواج نکرده را داشته باشند

        • یاشار - ۱۳۹۴-۰۵-۰۵ در ۲:۳۶ ق.ظ

          بانو
          کلی!!!
          شما فکر کن یه برادر بیسواد ۲۰ ساله این حرف هارو نوشته از روی دلسوزی…
          شما که این همه باسواد و پرفسور هستین یه نگاهی به جامعه کنید شاید بد نباشه
          من فکر کنم به اندازه کافی ازادی داشتن و دارن و خواهند داشت که ما الان در مورد مشکلاتش صحبت میکنیم…
          درکل مشکلات باید پیدا کنیم بعد دنبال راه کار بریم. مشکلات رو هم گفتم.
          شما هم که باسواد هستین دنبال اموزش های نوین باشید شاید مشکلات جامعه حل شد
          همه بسیج نشدن ولی یه اقلیت های تو قوم های دیگه بسیج شد…
          یک دونه هم بی حیثیت برای جامعه ترکمن زیاد هست. چون زن به قول شما گوهر وجودش مقدس است و قابل احترام. ولی اگه واقعا کسی بهش عمل کنه که خیلی کم میبینم…
          من متعصف نیستم که ترکمنم افتخار میکنم ولی…

  • رضا طعنه از آق قلا - ۱۳۹۴-۰۴-۳۰ در ۴:۱۶ ب.ظ

    فقط توو کوچه ما چند تا دختر میشناسم که سنشان از ۳۰ سال گذشته. من کاملا با تک زنی مخالفم. ما جوانان اگر ۲ یا ۳ زن بگیریم بخت تمام دخترهای ترکمن باز خواهد شد و فساد هم کاهش خواهد یافت. چون اگه این جوری بشه هم پسران و هم دختران ترکمن به فساد نخواهند رفت.

    • آمنه - ۱۳۹۴-۰۴-۳۱ در ۱۰:۰۱ ب.ظ

      جناب رضا طعنه با عرض سلام.بنده هم در کوچه و محله مان دختران بالای سی سال و متدین میشناسم و همچین پسرانی رو می بینم که ادعای اسلام و حفظ آداب ترکمنی رو دارند اما متاسفانه فقط در حد ادعا هست! همین جوان فکر می کنید به هنگام ازدواج چه کسی رو انتخاب می کنه؟ همان دختر همسایه بالای سی سال متدین؟! اگر غیرتمند باشد و همانطور خودتان ذکر کردید به فکر جلوگیری از فساد در جامعه و … باشه میره سمت همان دختر مومنه بالای سی سال.اما چیزی که بنده در واقعیت می بینم اطرافیان شما را نمی دانم اما اطرافیان من اینطور هستند متاسفانه.گرایش دارن به سمت دختری که اولا با سن پایین هست و بعد هم چیزی که خیلیییی مایه تعجب هست اینه که از لحاظ مذهبی هم کفو اقا پسر نیست!!فراوان می بینم پسری که اهل مسجد و نماز هست اما دختری رو انتخاب کرده که از لحاظ ظاهر و اعمال زیاد نشان دهنده دینی بودن اون شخص نیست.بالفرض بگیم بعد از ازدواج اصلاح میشه، اما تجربه نشون داده بعد ازدواج هم این روند همینطور ادامه داره. حتما شنیدید که جدیدا در جامعه ما بسیار مطرح هست که میگن دختر مذهبی و متدین به چشم نمیاد و دختر هر چه شیطنتش بیشتر زودتر ازدواج میکنه و شوهر بهتری از چه لخاظ مالی و تحصیلی و چه از لحاظ معنوی و دینی گیرش میاد!! واقعا علتش چیه؟!فاصله بین حرف تا عمل زیاد است !!!
      ضمن اینکه از ارکین نیوز تقاضا دارم به جای درج مطالبی که بیشتر حالت انشا وارانه دارند مقالات معتبر و نقد های به روز رو از طرف جامعه شناسان و سایر نقادان و …مطرح نمایند. ان هم از سوی منابع معابر نه سایتی مانند کلوب دختران. البته متنی که دوست عزیزمان ارسال کردند هم قابل احترامه به هر حال نظرشون رو مطرح کردند اما بهتره در درج مطالب سایت الویت ها رو زمینه علمی بودن مطلب رعایت کنیم. با تشکر
      مدیر سایت : جهت درج مقالات معتبر علمی مدیریت سایت ارکین نیوز نیازمند همکاری تمامی اساتدید ، دانشجویان و اهل قلم و هنر می باشد که امیدواریم با همکاری این عزیزان سطح مطالب علمی سایت نیز افزایش یابد که نمونه از آن امروز مقاله ای به قلم خانم پوری در سایت درج شده است.

      • آمنه - ۱۳۹۴-۰۴-۳۱ در ۱۰:۱۵ ب.ظ

        ان شاالله.تشکر

  • رضا طعنه از آق قلا - ۱۳۹۴-۰۵-۰۱ در ۱۲:۴۴ ق.ظ

    جوابیه به خواهرم آمنه با عرض سلام. با احترام به نظراتت. به نظرت دختران توو خانه بمانند و سنشان بالای ۳۰ بروند بهتر است یا با جوانی ازدواج کند که قصد دارد ۲ زن بگیرد بهتر است؟؟ به نظر هرکسی جوانی که قصد دارد دو زن بگیرد موافق است!! خب بگو چرا؟ چون اگر دختری که سنش بالا برود در این زمانه شانس ازدواج کردنش کم میشود چون خودتان گفتید که جوانی که قصد ازدواج دارد به دنبال دختران کم سن میرود!! و احتمال اینکه اگه دختری سنش بالا برود ممکن است یا با یک پیرمرد ازدواج کند که خدای نکرده پیرمرد هم بمیرد دختری که زنش شده بدبخت میشود و یا ممکن است دختری که سنش بالا رفته با یک مردی ازدواج کند که قبلا زنش از دنیا رفته!! ما اگر الگو سازی کنیم و جوانان ما ۲ زن بگیرند جامعه ما بهتر خواهد شد و جلوی فساد هم گرفته خواهد شد هم از طرف پسر و هم از طرف دختر. و این طوری بخت زنان بیوه هم باز خواهدد شد. متاسفانه الان توو جامعه ما مد شده که اگر مردی زنش از دنیا رفته آن مرد وقتی که میخواد ازدواج دوباره کنه دنبال دختر اونم با کم سن سال میره!! و سراغ زنان بیوه نمیره. چه خوب میشد مردانی که زن هاشون از دنیا رفته با زنان بیوه ازدواج میکردند. متاسفانه زنان بیوه هم کم نیستند. خواهرم آمنه قبول کن که اگه الان هر جوان ترکمنی با ۲ دختر ترکمن ازدواج کنه چه میشه؟ جوابش اینه که جامعه ما پاک خواهد شد و خیلی هم ثواب دارد و خدای مهربان هم خوشحال خواهد شد. ساغ بول

  • بانو - ۱۳۹۴-۰۵-۰۲ در ۱:۳۳ ق.ظ

    سلام بر رضای آق قلایی .
    جواب شما به امنه عنوان یک مرد خارج از انتظار نبود . نیاز به تصاحب ومالکیت در مردان چنین قوی است که حاضرند از عوارض چند همسری چشم بپوشند اما به قول خودشان رهرو پیامبر باشند وچند !!!همسر گزینند . آیا براستی قصد مردان از تجدید فراش حمایت از زن و تامیین نیاز مادی آن است یا ارضای هوس خود ؟؟ و چرا غالبا مردان سراغ زنان خیلی جوان میروند ؟؟ رضای عزیز این نسخه ای که برای دختران پا به سن پیچیدید راهکار درد نیست بلکه انجام این عمل باعث نابودی کانون خانواده شده و صمیمیت و اعتماد زوجین را ریشه کن خواهد کرد مگر اینکه از زنان انتظار داشته باشید که برده وار تابع دستورات مردانشان باشند .نیاز به جنس مخالف طبیعت هر انسانی است اما دلیل رضایت بیشتر دختران پا به سن گذاشته برای وصلت با مردان بیوه و پیر ، برای داشتن پشتوانه است نه نیازهای دیگر . زن در قاموس ما یعنی آشپز ، یعنی خیاط ، کلفت بی جیره و مواجب ، یک سایه ، یک شی که اختیاراتش ، سطح تحصیلش و حتی سلایقش باید باب میل مرد باشد .باب میل و اختیار همسر یا پدر . وانگاه که پشتش از مرد خالی شود بدون هیچ تجربه و پشتوانه مالی مجبور است خود را به گرداب هولناکی بیندازد . یا باید برود زن دوم آقا رضای جوان شود و یا زن بابای آقا رضا و هر روز با مادر آقا رضا کر کر بخواند البته اگر تا حالا چوب خط حاج اقا پر نشده باشد . لطفا برای خشنودی خدا راههای دیگر را انتخاب کنید .

  • رضا طعنه از آق قلا - ۱۳۹۴-۰۵-۰۲ در ۸:۲۳ ب.ظ

    سلام خواهرم بانو. به نظراتت حق میدم و احترام میگذارم. پس چاره چیست؟ مردان و زنان فاحشه جامعه را که الان متاسفانه زیاد شده چیکار کنیم؟ آیا به قول امام علی (ع) که گفته بی عفتی زنان از بی غیرتی مردان هستش علتشه یا مشکل از جای دیگه است؟؟

  • معید - ۱۳۹۴-۰۵-۳۰ در ۳:۳۲ ق.ظ

    سلام به همگی .اکثر بحث هاتونو خوندم وتوش موندم وکیج زدم . من با خواسته اقا رضا از اق قلا موافقم ….به یه شرط…ناراحت نشی.فرض کن تمام دخترای ترکمن خواهرای تنی خودت بودند .بازم این (حرر) فو میزدی . اگه بگی اره من حاضرم قسم بخورم دروغ میگی .چون جنس خودمو خوب میشناسم.واسه دیگرون کلفتی واسه خودمون عفتی ….حالا کاری ندارم بحث رو .ولی خواهر بنده زن اخونده .والان هم به میمنت چند همسری جناب اخوند معروف از گنبد .همه علمای به ظاهر مون دارند ثواب میکنند.ماشاالله.اجرشون با …….ش. .اگه هم بخواهیم چند همسری رو رواج کار زندگی قرار دهیم مطمئن باش حضرت عیسی از اسمان و امام مهدی از زمین وارد شده نابودمان میگرداند به لطف ایزد.
    خلاصه مطلب من یکی که با وجود اینکه وضع مالی مساعدی دارم .دوست ندارم بچه هام دوتا دوتا ماما ماما کنند.واخرکلامم اینه که با کسانی که میخوان دویا چند زن بگیرند توصیه میکنم واسه خانمشون شوهر پیدا کنند تا از دست شماها راحت خلاص شند.لپ کلام…………………………..!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • توماج - ۱۳۹۴-۰۸-۱۶ در ۶:۳۳ ب.ظ

    با سلام و احترام ، بنده با ازدواج مجدد مردی که استطاعت مالی و اخلاقی کافی دارد موافقم.چه اشکالی دارد دختری که اکنون ۳۰ سال دارد با یک مرد ۴۰ ساله که انسان سالم و درستکاری هست ازدواج کند. یک آمار از سن دختران بگیرید. بدبختانه جامعه ما دارد به جایی می رسد که بعضا حاضر شده اند دخترشان را به مرد معتاد هم بدهند،اگر معتاد اغراق باشد می دانند طرف مثلا تفننی مصرف می کند (که در آینده قطعا معتاد خواهد شد). اگر نگران کسی هستید که زن دوم مردی می شود باید بگویم این نگرانی بی اساس است چون او با انتخاب خود این زندگی را بر می گزیند و اجبار وی چه شرعا چه اخلاقا چه قانونا خلاف است. الحمدلله در جامعه ما اجبار دختران برای ازدواج از بین رفته است. تنها مشکل زن اول یک نفر می باشد که بنظرم این مورد باید فرهنگسازی شود. بسیارند زنانی که دوتا باهم زن یک همسرند و با خوبی و خوشی زندگی می کنند چون پذیرفته اند. اگر گرفتن زن دوم فرهنگ شود قباحت این کار از بین می رود.بنده ترجیح می دهم یک ترکمن هزار بار زن دوم یک ترکمن دیگر شود بجای اینکه سنش به چهل و بالاتر برسد یا خدای ناکرده با کسی ازدواج کند که شرع مقدس ما آنرا نپذیرفته (یعنی ازدواج با یک غیر اهل سنت).برادران و خواهران حلال خداوند تبارک و تعالی را محدود نکنید.بگذارید جامعه سالم تر شود.البته اگر کسی را برای اینکه زن دوم کسی شود مجبور می کنند قطعا پاداش آنها جهنم خواهد بود.

  • sadan - ۱۳۹۴-۰۸-۱۷ در ۱۰:۴۶ ق.ظ

    با سلام خدمت استادان گرامی۱ -من هیچ موقع تابحال ازترکمن بودن خودتاسف نخوردم ونخواهم خورد۲-ایا دین مبین اسلام ازدواج مرد پنجاه ساله با دختر سی ساله روحرام اعلام کرده؟اگردختری بامرگ پدرمادرش وهزاردلیل دیگه درخانه پدری کاردبه استخوانش رسونده باشیم چراکه نه اگربه ارامش میرسه چراکه نه۳-دوست عزیز که گفتی زبانم ازگفتن بعضی چیزها عاجزه بگو چراعاجزباشی الکی تمهت به نجیب ترین وپاکتربن دختران وزنان وایران وحتی اسلام درعضرحاضرنزنیم۴-دخترترکمن لایق بهترینها خوبترینها ست ..چراازاین منظرنگاه نمیکنیم که ما پسران ومردان ایل ترکمن شاید اشکال داشته باشیم که پیردخترزیادشده چراوقتی خودما موقع ازدواج وقتی سی سالمون بود رفتیم دخترچهار پانزده ساله گرفتیم و خیلی چراهای دیگه …..دختران وزنان ترکمن نجیب ترین وپاکترین برای اسلام درعصرحاضرهستن به کشورهای دیگه اسلامی نگاه کن بعدبیا دختران وزنان شهرخودت روبهم ببین من دیدم و بخاطر طرز فکربسته ای که سابقا داشتم ازدختران وزنان سرزمینم طلب حلالیت میکنم.هنجارمامردها اشتباهه بایدهای زندگی روزمره برای مامردها تمامی نبایدها برای زنان.دراخراین روهم بگم هرجاکه گل هست صددرصدخارهم هست چندتا خار باعث نشه ……………………..

  • TAHER - ۱۳۹۴-۰۸-۱۷ در ۱:۵۸ ب.ظ

    خواهران وبرادران لطفا نسبت به ارزش و اعتبار دختر ترکمن بی احترامی نکنیین … ما نیز به ترکمن بودن غرور داریم ولی بعضی از بی احترامی هایی که دارین میکنین توهین به دختر ترکمن میباشد

  • شهروند ترکمن پهلوان - ۱۳۹۴-۰۸-۱۷ در ۲:۰۴ ب.ظ

    آقای رضا طعنه آق قلایی . آن زنان و مردانی را که فاحشه مینامی احتمالا غیرت ترکمن بودن در خونشان نیست ولی آنطوری که شما اشاره کردی یه جورایی اکثریت جامعه را فاحشه کردی لطفا مراعات اخلاقی را داشته باش . در ضمن خیلی دوست داری دوزنه باشی غیرت ترکمن داری اول خودت زن دوم را بگیر ببینم .. چطوری با خانم بچه هات روبرو میشوی

  • پسر ترکمن - ۱۳۹۴-۰۸-۱۸ در ۱۲:۵۵ ق.ظ

    سلام،کاش فقط در مورد رواج پدیده چند همسری در ترکمن صحرا بحث میشد ن بحث های متفرقه،اقای توماچ من با حرف شما مخالفم و تعبیرم از حرف شما الان تفریح مردان پولدار هست انچیزی ک شما فرمودید مرد چ اشکالی دارد دو زن داشته باشد ،طبق ماده ی ۱۶ قانون حمایت از خانواده مرد نمیتواند با داشتن زن همسر دوم اختیار کند مگر شرایطی ک شرایط خاصی هست ،کاش متن رو حالا چ کارشناسانه یا متن کلوبی بود کامل میخاندیم بحث این هست ک چرا سن ازدواج و معیار گزینش اقایان و زنان حالا عمدتا ترکمن صحرا تغییر کرده ،ترکمن رو گفتم چون سایت ترکمن منتسب هس،چرا دختر خانم سی ساله تن ب ازدواج مرد شصت ساله میدهد مشکل فقر هس ،نداشتن کار برای جوان شهر من هست ک عمدتا بازاری و صیاد و بنا هست و رغبتی برای پذیرش از طرف دختر خانم ها نیست،ما نباید ب صرف اینکه جامعه داره رو ب ابتذال و تاخیر در ازدواج میره فرهنگ چند همسری رو رواج بدیم ب زور ،مثالی ک زدن واقعا درست هست چرا وقتی جوان بیست و سه و پنج ساله قرار ازدواج میزارن زمین و زمان رو بهم میدوزیم ک رسم نیس ،تفاهم و عشق بوجود نمیاد و هوس هس اما مرد زن دار و ان روحانی عزیز با ۶۰سال سن را ک خوشی زده زیر دلش را جایز و مستحب و از دین مایه میزاریم.کمی منصف باشیم فرهنگ وفاداری ب همسر و ازدواج اسان را رواج بدیم نیاییم پدیده عصر جاهلیت و بی بندباری و هوس بازی را جایگزین کنیم ،تعارف نداریم ک همه حداقل دیدیم معدوددی از اقایان همسردار صبح تاشب در فضاهای مجازی از واتس اپ گرفته تا تلگرام دنبال همسر دوم پنهانی هستن! چرا ؟چون از نظر شرعی خودشون و پولدار بودن هر کاری بخواهن میتوانند انجام بدهند. قضیه را سطحی نظر ندهیم و توپ رو داخل زمین طرفین نندازیم. التماس تفکر

  • دالقا - ۱۳۹۴-۰۸-۲۰ در ۹:۵۱ ق.ظ

    جناب رضا طعنه: نمی دانم شغل شما چیست اما ظاهرا خیلی وقت اضافه دارید که دختران مجرد محله تان را شمرده و حتی سن انها را هم که شاید دوست نزدیک شان هم نداد اما شما بلدید!!! همچنین ما که توی خیابان راه می رویم همیشه جلوی پای خود را نگاه می کنیم که یک موقع خدای نکرده توی چاله چوله ها نیفتیم اما ظاهرا شما متخصص این هستید که توی خیابان راه رفته و بازل زدن به قیافه دختران جوان و برانداز کردن آنها، فاحشه بودن(پناه بر خدا) یا نبودن آنها را به اطلاع دیگران برسانید!
    جوانان عزیز برادر و خواهرم : جوانی ات را بکن، خوش بگذران اما به موقع اش سنت رسول را گرامی بدار. وظیفه نه فقط شرعی بلکه انسانی ما پسران ازدواج است. این روزها دختران خوب زیادی هستند که منتظرند جوانی خوب به خواستگاری آنها برود. زیبایی مهم است اما ملاک اول نیست. اول از خودم بگویم که بعد از شکست در زندگی مشترک بسیار کوتاه مدت اولم، در حال حاضر که ازدواج مجدد کردم و خودم را خوشبخت ترین مرد دنیا می دانم. همسرم و دختر عزیزم تنها ثروت من هستند. همیشه هم از خدا خواسته ام که من را از خیانت به خانواده ام به دور نگه دارد. نمی خواهم پای شریعت و دستورات اخلاقی دینی را وسط بکشم. اما اگر واقعا می توانید یک سرپناه کوچک و حداقل امکانات را فراهم کنید شرایط خودتان را برای یک زندگی مشترک بررسی کنید. همت کنید. به عنوان کسی که جوامع گوناگونی را دیده ام به شما قول می دهم که نمونه دختران ترکمن را پیدا نخواهید کرد. زندگی زیر سقف مشترک تفاوت زیادی با صحبت چند ساعته در یک رابطه کوتاه مدت دارد. دختران ترکمن اگر از جانب شوهر خود محبت ببینند به راحتی خواهیددید که چگونه برای دوام زندگی و تربیت فرزندان مایه خواهند گذاشت. ترکمن ها گنجی پنهان داخل وجودشان هست. اگر خودتان را بشناسید و اعتماد به نفس خودتان را بالا ببرید این گنج را پیدا خواهید کرد. عوض این که در خیابان ها فقط به دنبال شمردن ظواهر باشید شرایط خودتان را برای یک ازدواج سبک سنگین کنید. اگر از دختری خوشتان آمد و شرایطش به شما خورد مردانه با او صحبت کنید و همیشه هم صادق باشید و شرایط خودتان را به او بگویید.
    خدا قوت همین الان شروع کنید

  • احمدی - ۱۳۹۶-۰۷-۰۸ در ۲:۵۹ ق.ظ

    سلام
    من مسلمانم و شیعیه و فکر میکردم زندگی ما شهر نشینان بخاطر فرهنگ شهرنشینی بفاسد کشید شده و همیشه به زندگی شما ترکمن های عزیز ایران و شنت های شما قبطه میخوردم .
    چرا باید این وضع بوجود بیاد که دختران در خانه منتظر شوهر باشند.
    حالا من از این طرف به قضیه نگاه میکنم چرا فکر میکنیم که یک مرد مسن حق داره دختر جوان کم سن و سال بگیره چرا نباید فکر کنیم که پسر جوان مثلا ۲۰ ساله هم میتواند دختر ۳۰ ساله و بالاتر رو بگیره در حالی که توانایی اش را داشته باشه و عدالت رو رعایت کنه دو تا زن یا سه تا زن هم داشته باشد اونوقت که مرد جوان با دختران سن بالا ازدواج کنند آیا سر افکنده میشوند بایید این سنت پیامبر که از حضرت خدیجه جوانتر بودند رو احیا کنید و به زنان و دختران عزت بدید و ارزش زنان رو کم ندانیم اگر این زنان با حیا و عصمت رو کرامت کنید میتوانید آینده فرزندان رو تامین و سربلند کنیم.
    نمیدانم تا چه حد توانسته ام منظورم رو بسان کنم زنا و دختران امروز مادران فردایند نگذارید به بیراهه کشیده شوند که این آرزوی غربیها ست. سنتتان را حفظ کنید از کالاهای کشور های چینی و غیر جز مصولات کاربرد که توان تولید ندارید نگیرید تا شغل فرزندانتا ن حفظ شود به امید خدا.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست

کد امنیتی *